Organik Trafiği Arttırmanın Yolları

 

Organik trafik nedir?

 

Organik trafik, Google ve diğer arama motorları aracılığıyla gelen trafik anlamına gelir. Bir kullanıcı arama motorlarında yardım veya özel bilgiler aradığında ve web sitenize veya blogunuza giden bir arama sonucunu tıkladığında, bu ziyaretçi organik trafiğe atfedilir.

Bu hariç reklamlar vardır. Yani kullanıcı sizden ücretli bir reklamı tıklarsa, bu organik trafiğe sayılmaz.

Örneğin, Google Analytics tarafından da izlenen diğer trafik kaynakları şunlardır:

  • Sosyal trafik-sosyal medya ağları üzerinden oluşturulan trafik
  • Doğrudan trafik-arama motorlarındaki konuları aramadan sitenize doğrudan erişen kullanıcılar
  • Yönlendirme trafiği-geri bağlantılardan kaynaklanan trafik (diğer sayfalardan sayfanıza bağlantılar)

 

Organik trafik size ne getiriyor?

 

Organik trafik arama motoru sonuçları ile web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek anlamına gelir. Daha fazla kişi web sitenizi ziyaret, daha iyi etki alanı derecelendirilir. Bu da tercihen sonuçlarınızı oynarken arama motorları yol açar. Yani sıralama şansını artırmak.

Buna ek olarak, istediğiniz müşterilerin dikkatini web sitenize / blogunuza organik olarak çekebilirsiniz.

Bunu başarmak için, istediğiniz müşterilerin Google’da hangi arama terimlerini girdiğini tam olarak araştırmanız ve sayfalarınızı / makalelerinizi buna göre optimize etmeniz gerekir (anahtar kelimeleri nasıl araştırdığınızı öğrenebilir ve bunları burada başarıyla kullanabilirsiniz). Arkasındaki içerik, kullanıcıların arama terimine ne beklediklerini sağlamalıdır. Aksi takdirde, hızlı bir şekilde arama sonuçlarına geri dönün ve bu olumsuz değerlendirilecektir.

Buna ek olarak, ilk üç arama sonucunun altında mümkün olduğunca yapmalısınız, çünkü diğer tüm arama sonuçlarından çok daha sık tıklanırlar:

 

Kaynak: Sistrix

 

İlk vizör sonucunun tıklama olasılığı neredeyse %60’tır. Gördüğünüz gibi, şansı ikinci yerden hızla azalır.

İlk üç yere yapmak istiyorsanız, rakiplerinizden daha iyi olmanız gerekir. Hedef kitlenizle alakalı daha iyi makaleler yazın ve sayfanızı arama terimine / anahtar kelimelere göre optimize edin.

Değerlendirmelere daha yakından bakarsanız, organik trafiğin sizinle nasıl durduğunu göreceksiniz.

 

Organik Trafiği Nasıl Artıracağınıza Dair 10 İpucu

 

  1. İstediğiniz ziyaretçiler için değerli içerik yazın

Müşterilerinizi ilgilendiren ve onlara nasıl yardımcı olabileceğini öğrenin.

Uygun içerikle yanıt verin ve ihtiyacınız olanı teslim edin.

Kullanıcılar, arama motorları için yazma. Bu intelligibly dilinde yazmak ve birlikte arama motorları için Anahtar kelime çekimi önlemek anlamına gelir. Bu Google & co tarafından olumsuz değerlendirilir.

 

  1. Rakiplerden daha iyi yazın

Konuyla ilgili makalelerin ilk sırada yer aldığı araştırma. Onlara daha yakından bakın ve daha iyi yazın.

Makalenize yeni bir şey getirin.

Daha fazla ipucu verin, daha kapsamlı bir makale yazın.

Yeni yollara gidin: Videolar, testler veya sınavlar yüksek talep görüyor.

 

  1. Anlamlı anahtar kelimeler kullanın

Sayfalarınızı / makalelerinizi’ istediğiniz ziyaretçilerinizin Google & co’da girdiği arama terimlerine göre Optimize edin.

Hedef kitleniz hangi arama terimlerini kullanıyor?

Eğer arama terimi ile iyi rütbe şansı var mı?

Arama niyetini yerine getirin. Arama terimine girerken hangi arama sonuçlarının beklendiği sorusu. Google, sayfa / blog makalenize kaç kullanıcının tıkladığını ölçer ve ardından hızlı bir şekilde arama sonuçlarına geri döner. Bu genellikle durumda ise, sıralamada cezalandırılacaksınız.

Anahtar kelimenizi kalıcı, başlık, gövde, Alt etiketlere yerleştirin > > bkz.

Anahtar kelime araştırması ve başarılı kullanımı hakkında daha fazla bilgi edinin.

 

  1. Mevcut içeriği optimize edin

Senin sıralamasında makaleler / sayfaları iyi bir göz atın ve anahtar kelime makul seçilmiş olup olmadığını kontrol edin ve aynı zamanda yeterince kullanılan veya hala iyileştirme için yer olup olmadığını.

Yarışmadan makaleleri kontrol edin ve gerekirse içerik de makalelerinizi optimize edin. Daha iyi, daha fazla ve / veya yeni yazın.

Optimizasyondan sonra eski içeriği tekrar tanıtın.

 

  1. Güncelleme eski sayfalar / makaleler

Eski makalelerin içeriğinin hala güncel olup olmadığını düzenli aralıklarla kontrol edin.

Ayrıca, uygulamaların ve araçların resim ve ekran görüntülerini de not edin, genellikle daha da geliştirilirler ve yüzeyler aniden farklı görünür. Bu, resminizin artık orijinal uygulama ile eşleşmediği ve okuyucuyu rahatsız ettiği anlamına gelir.

 

  1. Sayfa ve makalelerinizi DAHİLİ olarak bağlantı

Kullanıcının dikkatini konuya uyan ve yardımcı olan diğer içeriğe çizin.

Bu nedenle, tematik olarak birbirine uyan makaleleri birbirine bağlayın.

 

  1. SEO dostu Permalinks kullanın

Kalıcı bağlantılarınız (sayfalarınıza / blog makalelerinize URL’ler) ideal olarak içeriğin ne hakkında olduğunu özetlemektedir. Google bunu olumlu bir SEO sinyali olarak görüyor.

Bağlantıları mümkün olduğunca basit tutmalısınız: basit hiyerarşi ve mümkün olduğunca kısa bağlantılar kullanın.

Dikkat edin! İyi sıralamaya eğilimli veya zaten diğer sayfalara bağlı olan eski sayfalardan / makalelerden kalıcı bağlantıları değiştirmeyin. Aksi takdirde tüm olumlu sıralama etkilerini kaybedersiniz.

 

  1. Site Haritası oluşturun ve arama konsolunda saklayın

Web sitenizin bir Site Haritası oluşturun ve Google Arama konsolunda saklayın. Böylece Google’ın tüm alt sayfalarınızı ve makalelerinizi taradığından emin olun, böylece tanır ve dikkate alır. Yeni sayfalar oluşturduysanız ve bunlara hızlı bir şekilde eğilim göstermek istiyorsanız, işlemi tekrarlayın.

 

  1. Sayfalarınızı / makalelerinizi optimize etmek için ‘Yoast’ kullanın

SEO eklentisi ‘ Yoast ‘, sayfalarınızı / makalelerinizi bir anahtar kelime üzerinde optimize etmenize yardımcı olur.

Buna ek olarak, araç kullanıcı dostu metinler yazarken sizi destekler.

 

  1. Başarılarınızı ölçün

Önlemlerinizin çalışıp çalışmadığını düzenli olarak kontrol edin. Organik trafiğin artıp artmadığını görün. Bu şekilde, doğru yolda olup olmadığınızı veya stratejinizi geliştirmeniz gerekip gerekmediğini öğreneceksiniz.

 

 

Sonuç:

 

En İyi sonuçların doğal yöntemlerle elde edilebileceği oldukça açıktır. Organik trafiği arttırmak için, sadece kısa bir süre süren hilelerle çalışmaya yardımcı olmaz. Aksine, kullanılabilirlik dikkat ve SEO nereye gittiğini geliştirmek gerekir. Bilinçli “doldurma” veya iç bağlantıların aşırı kullanımı gibi doğal olmayan yöntemler genellikle olumsuz bir etkiye sahiptir. Pozitif ve negatif yöntemler arasındaki sınır çoğu durumda görülebilir. Bu nedenle küçük bir ölçekte başlamayı ve tekrar özetlemeyi tavsiye ediyoruz:

  • İçeriğin yapılandırılması:mevcut metinlerin basit kesilmesi ve yapıştırılması genellikle yeterlidir
  • Görüntüler ve Videolar:katma değerli yararlı medya içeriğini kullanın, süngerimsi veya işe yaramaz olsun
  • İç bağlantılar:ilgili bir anahtar kelimeye bir katkı varsa, bir bağlantı yararlı olabilir; bağlantılı anahtar kelime verilen konu hakkında hiçbir şey içermiyorsa, referans ihmal edilmelidir
  • Başlıkları Optimize et: H1 başlıkları yüksek arama hacmine sahip Anahtar Kelimeler içermelidir; H2 ila H6 başlıkları metni yapılandırmalı ve bilgilendirici olmalıdır
  • Basit URL’ler: gönderilerin URL’leri oluşturulduklarında mümkün olduğunca kompakt tutulmalıdır; birkaç anahtar kelimeden daha fazlasına gerek yoktur
  • Sosyal medya bileşenleri: arama motorları sosyal içerikli web sitelerini sever; gizlilik savunucuları
  • Meta veriler: birçok bağlı web sitesinin yaptığı gibi başlıkta can sıkıcı clickbait simgeleri yok; anlamlı başlıklara ve açıklamalara güvenmeyi tercih edin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir