E-Ticaret Siteleri için Dönüşüm Optimizasyonunun Önemi

 

 

Öncelikle dönüşümün ne anlama geldiğine bakalım. Dönüşüm, İngilizce ”Conversation’dan” Pazarlamada, özellikle çevrimiçi pazarlamada, hedef kişinin statüsünün yeni bir statüye dönüştürülmesine, örneğin potansiyel bir müşterinin müşteriye dönüştürülmesine atıfta bulunur.

Dönüşüm optimizasyonu, kendini rakiplerden ayırmak ve çevrimiçi varlığı kendi hedef gruplarına uyarlamak için giderek daha önemli hale geliyor. Daha fazla ziyaretçi alıcı olduğundan, dönüşüm oranı ve dolayısıyla üretilen satışlar o kadar iyi olur.

 

Dönüşüm oranı ne anlama geliyor?

Online Pazarlama, dönüşüm oranı (CRV) dönüşüm olarak tanımlanmış esnaf sayısı ile ilgili olarak bir web sitesine ziyaretçi sayısını ifade eder. Örneğin, web sitesine 1.000 ziyaretçi toplam 10 üzerinden sunulan ürünü satın alırsanız, dönüşüm oranı %1’dir. “Dönüşüm” terimi genellikle web sitesinin hedefine bağlı bir işlem veya kullanıcı eylemine başvurmak için kullanılır. Bu basit iletişim, bir ürünün satın alınması veya bülten aboneliği olabilir.

 

Dönüşüm oranı optimizasyonu neden bu kadar önemli?

Daha fazla web sitesi ziyaretçisi – bu genellikle son yıllarda çevrimiçi pazarlamanın ana hedefi olmuştur. Ancak, oluşturulan trafikten yeni siparişler ve dolayısıyla daha fazla satış üretmeyi nasıl başarıyorsunuz? Artan rekabet ve trafik kanallarının artan sömürü giderek daha zor dönüşüm artırmak için yapmak. Bu nedenle, modern online pazarlama artık sadece genel trafiği artırmak, ancak ziyaretçileri müşterilere dönüştürmede web sitesinin verimliliğini artırmak değil. Sonuç dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) stratejisidir.

 

Dönüşüm oranını hangi faktörler etkiler?

Dönüşüm oranını etkileyen sayısız etkileyen faktör vardır. Neredeyse sonsuz sayıda etki nedeniyle, hepsini listelemek zordur. Bununla birlikte, prensip olarak, kontrol edilebilir ve kontrol edilemez olarak ayırt edilebilirler. Bazı kısa vadeli etkileyen faktörler anlamlı testlerle kontrol edilebilirken, uzun vadeli faktörler zor veya hiç kontrol edilemez.

 

Dönüşüm oranı üzerinde kısa vadeli etkiler

Optimizasyon sırasında, web sitesini doğrudan etkileyen bazı etkileri kontrol edilebilirsiniz. Bu nedenle, test için hipotezler oluşturmak ve dönüşüm oranını optimize etmek için aracı güvence altına almak için ilgili etkileyen faktörleri bilmek önemlidir. Dönüşüm oranını artırmak için değerli bilgiler elde etmenin tek yolu budur. Burada listelenen faktörler, web sitesinin ilgili taraflarını gerçek müşterilere dönüştürmek için kısa vadede kontrol edilebilir ve geliştirilebilir:

 

  • Trafik Kanalı
  • Anahtar kelime türü
  • Marka gücü
  • Kullanılabilirlik
  • Hedef
  • Teknik
  • Güvenlik
  • Ödeme
  • Güven-Elemanları
  • Ürün sunan
  • USPs
  • İçerik

 

Belirleyici etkileyen faktörlerin listesi bu nedenle uzun. Dönüşümde sürdürülebilir bir iyileşme sağlamak için açıkça tanımlanmış hipotezler ve anlamlı testler yoluyla kullanılmalıdırlar. Örneğin, mevcut satın alma niyetine rağmen kötü kullanılabilirlik, tekrar tekrar web sitesinden önemli sıçramalara yol açar. Navigasyon ayrıca açıkça düzenlenmiş içerik ve iyi yerleştirilmiş CTA düğmeleri ve dönüşüm oranı arttıkça kullanıcı davranışlarına uyarlanmıştır.

 

Uzun Vadeli Etkiler

Makro ortamdan, bir dizi kontrol edilemeyen faktör de dışarıdan dönüşüm oranını etkiler. Tam da bu yüzden kontrol etmek zor ya da hiç kontrol edilemez. Örneğin, yasadaki değişiklikler, demografik değişim, eğilimler, pazar genişlemesi, sübvansiyonlar veya teknik ilerleme dönüşümü etkileyebilir. Bununla birlikte, bu faktörler genellikle yalnızca belirli ürünler için rol oynamaktadır. Bununla birlikte, mevsimsel dalgalanmalar hemen hemen her ürün grubu için geçerlidir. Örneğin, insanlar kışın veya kötü havalarda ev bilgisayarlarında daha fazla zaman harcarsa, daha fazla sayfa görünümü oluşturulur ve dönüşüm oranı daha olumlu olma eğilimindedir.

 

İyi bir dönüşüm oranı nedir?

Birçok web sitesi, binlerce ziyaretçi tarafından her gün ziyaret edilir. Bunların sadece bir kısmının müşteri haline gelmesi şaşırtıcı değil. İyi bir dönüşüm oranının ne olduğu hakkında bir tam ifade yoktur. En önemlisi şunlara bağlıdır:

 

  • İş modeli
  • Ürün
  • Yarışma
  • Marka gücü
  • Hedef
  • Trafik Kanalı
  • SEO ve denizde anahtar kelimeler

 

iyi bir dönüşüm oranının ne kadar yüksek olduğu. Bu nedenle, yukarıdaki noktalar dönüşüm oranını tanımlarken her zaman bölümlenmiş olarak düşünülmelidir. Tüm Trafik veya tüm içerik üzerinde sabit bir oran formülasyonu anlamlı değildir.

E-ticaret için aşağıdaki gibi bir endüstri için ortalama dönüşüm oranlarını inceleyen çalışmalar vardır. Ancak, bu tür çalışmalar belirtilen nedenlerden dolayı gerekli şüphecilik ile dikkate alınmalıdır.

 

Dönüşüm oranı optimizasyonu için hangi yöntemler var?

Çeşitli optimizasyon önlemleri ve yöntemleri dönüşüm oranını artırmaya yardımcı olabilir. Her şeyden önce, yüksek kaliteli trafik oluşturmak ve hedef kitleye doğru bir şekilde hitap etmek her zaman önemlidir. Sosyal medya kampanyaları, Bağlı kuruluş sayfaları veya haber bültenleri gibi çok sayıda pazarlama kanalı bu hedefe katkıda bulunabilir. Google ve diğer çevrimiçi pazarlarda daha görünür olmak için, SEO veya Mpo, trafik için muazzam potansiyellerine yardımcı olur. Yeterli sayfa görünümü kaydedilir kaydedilmez, nihayet kullanıcı deneyimine bağlıdır. Web sitesi dönüşüm oranını artırmak için görsel olarak çekici ve işlevsel olmalıdır. Açılış sayfalarınını güncellemek, çekici içerik eklemek, hoş kullanılabilirlik ve mobil cihazlar için optimizasyon, dönüşümü artırmak için yararlı yöntemlerdir.

  • Açılış sayfalarının optimizasyonu
  • Yeni pazarlama stratejileri (Sosyal Medya, bülten, ortaklık vb.)
  • SEO ve MPO
  • Müşteri yolculuğu için yeni yaklaşımlar
  • UX tasarımını geliştirin
  • İçerik Oluşturma
  • Mobil Optimizasyon

Kullanıcı dostu, karmaşık olmayan ve güvenli bir sipariş sürecinin yanı sıra çekici filtre ve arama işlevleri, kullanıcıların sitenin yolunu bulmasını kolaylaştırır. Bu, işlemlerin optimize edilmesini ve hemen çıkma oranının düşmesini sağlar. Çeşitli araçlar, web sitesinin kullanıcı deneyimini test etmeye ve mümkün olan en iyi kullanılabilirliği yaratmaya yardımcı olur. Örneğin göz takibi, kullanıcının bakış hareketlerini analiz eder. Sözde ısı haritaları, kullanıcı davranışını ve müşteri yolculuğunu ortaya çıkarır. Ziyaretçi tanıma bile B2C ve B2B müşterileri arasında ayrım yapar. Bu, ticari ziyaretçilerin erken tespit edilmesini ve yeni müşterilerin edinilmesini sağlar.

 

Çevrimiçi Pazarlamada dönüşüm oranı hangi rolü oynuyor?

Temel olarak, dönüşüm oranı web sitesinin başarısı hakkında bir şey söylemez. Başlangıçta sadece site veya dükkan dönüştürür veya müşteri veya potansiyel içine ziyaretçi dönüştürür ne kadar iyi gösterir. Bu sayıyı bilmek, başarılı çevrimiçi pazarlamanın temelidir. Faydalı testler kullanılabilirliği artırabilir ve uzun vadede dönüşüm oranını optimize edebilir.

 

Dönüşüm oranını hangi faktörler etkiler?

Dönüşüm oranını etkileyen sayısız etkileyen faktör vardır.

  • Trafik Kanalı
  • Anahtar kelime türü
  • Marka gücü
  • Kullanılabilirlik
  • Hedef
  • Teknik
  • Güvenlik
  • Ödeme
  • Güven-Elemanları
  • Ürün sunan
  • USPs
  • İçerik

 

İyi bir dönüşüm oranı nedir?

İyi bir dönüşüm oranı aşağıdaki faktörlere bağlıdır:

  • İş modeli
  • Ürün
  • Yarışma
  • Marka gücü
  • Hedef
  • Trafik Kanalı
  • SEO ve denizde anahtar kelimeler

 

Sonuç

Dönüşüm optimizasyonu bir proje değil bir süreçtir. Rakipleriniz dönüşüm optimizasyonunu kalıcı, stratejik bir iyileştirme süreci olarak kullanır. İyileştirmeler yapıldıktan sonra, zaman içinde kaybolur. Bu nedenle, şirkette kalıcı bir süreç olarak dönüşüm optimizasyonunu uygulamak büyük önem taşımaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir