Facebook Potansiyel Müşteri Formu Reklamları

 

Facebook Potansiyel Müşteri Formu Reklamları nedir?

Geleneksel müşteri adayı oluşturma stratejileri, genellikle potansiyel müşterilerin, örneğin Facebook’ta bir reklam veya bir gönderi yoluyla harici bir açılış sayfasına yönlendirilmesini sağlar ve daha sonra, gönderide reklamı yapılan teklife erişmek için bir form doldurabilir. teslim almak. Ancak bunu yapmak için, ilk olarak teklife rastladığınız platformdan ayrılmanız gerekir.

Bu yöntemin, esas olarak yüksek kaliteli müşteri adayları elde etme avantajı vardır. Çünkü bu çabayı üstlenmek isteyenler, açıkça teklifinizle ilgileniyorlar. Bununla birlikte, bu şekilde, şirketinizden ilk kez haberdar olan tüm Facebook kullanıcılarını özleyeceksiniz ve bu nedenle, formunuzu doldurmak için platformdan gerçekten ayrılmak için yeterli ilgiye sahip olmayabilirsiniz.

İşte Facebook lider reklamları burada devreye giriyor.

Çünkü Facebook Lead Ads ile potansiyel müşteri formlarını Facebook gönderilerinize entegre edebilirsiniz, böylece Facebook kullanıcıları bunları kolayca doldurabilir ve platformdan ayrılmak zorunda kalmadan teklifinize erişebilir. Bu avantaj küçümsenmemelidir, çünkü günümüzde tüketiciler mümkün olan en basit kullanıcı deneyimine gittikçe daha fazla önem vermektedir.

Özetle şunlar söylenebilir: Facebook Lead Ads ile doğrudan Facebook’taki reklamlardan potansiyel müşteriler toplayabilir ve potansiyel müşterileriniz için kullanıcı deneyimini önemli ölçüde basitleştirebilirsiniz.

 

Facebook potansiyel müşteri reklamları nasıl çalışır?

Facebook potansiyel müşteri reklamları, diğer ücretli reklamlara benzer şekilde çalışır. Reklamlar Facebook reklam yöneticisinde oluşturulur. Reklamınızın bireysel tasarımının yanı sıra hedef kitlenizin ve bütçenizin tanımlanması için çok sayıda işlevle, tam olarak doğru potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlayabilirsiniz.

Sağladığınız verilere bağlı olarak, reklamlarınız şirketiniz veya ürünlerinizle ilgilenebilecek tüm kullanıcılara otomatik olarak gösterilecektir.

Reklamlarınız bu kullanıcıların haber beslemelerine entegre edilecek ve sadece sponsorlu reklamlar olarak işaretlenmeleri bakımından diğer gönderilerden farklıdır.

Facebook potansiyel müşteri reklamları, potansiyel müşteriler oluşturmak için tasarlanmış tekliflere dayanmaktadır. Bunun bir örneği, potansiyel müşterileri ürününüze kaydolmaya teşvik etmek için kullanabileceğiniz bir kupon kodu veya benzeri bir şey olabilir.

Bu kodu almak için, ilgilenen tarafların her zamanki gibi iletişim bilgileriyle bir form doldurmaları gerekir – fark, artık Facebook’tan ayrılmak zorunda kalmamalarıdır.

Bunun yerine, tek yapmaları gereken reklamdaki düğmeyi (CTA) tıklamaktır ve form, haber akışlarında görüntülenecektir. İlgili tarafların teklifinize kaydolmasını daha da kolaylaştırmak için, Facebook profillerinden ilgili veriler otomatik olarak forma aktarılır. Formu gönderdikten sonra, kullanıcılar ayarlarınıza bağlı olarak bir teşekkür mesajının parçası olarak veya e-posta yoluyla kodu alacaklardır.

CRM sisteminize belirtilen verileri otomatik olarak girebilirsiniz.

 

Facebook potansiyel müşteri reklamları faydaları

Facebook Lead Ads hem siz hem de potansiyel müşterileriniz için bazı pratik faydalar sunar. Şirketler için en önemli avantajlardan biri, müşterilerine ve potansiyel müşterilerine tam olarak vakit geçirdikleri yerde hitap etmelerini sağlamasıdır. Bu çok önemlidir, çünkü potansiyel müşterilerinizin iletişim bilgilerini size ulaştırmasını ne kadar kolay hale getirirseniz, o kadar fazla potansiyel müşteri oluşturursunuz.

Daha sorunsuz kullanıcı deneyimi: Facebook Lead Ads ile potansiyel müşterilerinize kesintisiz, daha sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sunabilirsiniz. Çünkü Facebook kullanıcıları, web sitenizdeki formunuzu doldurmak için kısaca Facebook’tan ayrılmak yerine, platformdan ayrılmak zorunda kalmadan size iletişim bilgilerini gönderebilirler.

Mobil cihazlar için optimize edilmiştir: Facebook içeriği otomatik olarak mobil cihazlar için optimize edildiğinden, reklamlarınızın mobil cihazlarda da en iyi şekilde görüntüleneceğinden ve formlarınızın kolayca doldurulacağından emin olabilirsiniz.

Basit veri toplama: Facebook Lead Ads ile ayrı bir açılış sayfası veya bir dönüşüm yolu oluşturmaya gerek yoktur. Böylece size çok zaman ve emek kazandırırlar. İhtiyacınız olan her şey zaten platformda mevcut olduğundan ve uygun entegrasyonla tüm verileri CRM’nize kolayca ve otomatik olarak girebilirsiniz.

Hedef grupların hassas segmentasyonu: Facebook’un reklam yöneticisi ayrıca hedef grubunuzu ilgi alanlarına, demografik verilere ve çok daha fazlasına göre hassas bir şekilde segmentlere ayırmak için seçenekler içerir. Böylece, hedeflenen bir şekilde yüksek nitelikli olası satışlar oluşturabilirsiniz.

 

Facebook Potansiyel Müşteri Reklamları nasıl oluşturulur:

1. Reklam yöneticisini açın

Facebook hesabınıza giriş yapın ve Reklam Yöneticisine gidin. “Oluştur” a tıklayın.

2. Kampanya hedefini seçin

“Oluştur” u tıkladıktan sonra, reklam kampanyanızın hedefini seçebileceğiniz bir pencere açılacaktır. Burada, diğer seçenekleri ortaya çıkaran “Potansiyel Müşteri Oluşturma” yı tıklayın.

Not: Facebook Öncü Reklamları oluşturma konusunda deneyimliyseniz, reklamı talimatlar olmadan oluşturmak için sağ üst köşedeki “Hızlı Oluşturmaya Git” düğmesini tıklayabilirsiniz.

3. Reklam kampanyasını adlandırın

Mümkün olduğunca açıklayıcı bir kampanya adı seçmenizi ve kampanyanızın hedefini adla bütünleştirmenizi öneririz. Bu şekilde, daha sonra sonuçları analiz ederken, bu kampanyayla hangi hedefi takip ettiğinizi bir bakışta görebilirsiniz.

Bir sonraki adım, bir reklam grubu oluşturmak ve hedef grubunuzu bu reklamla ele almak istediğiniz alıcı kişiliğine göre tanımlamaktır. Alıcı şahsiyetler, ideal müşterilerinizin kurgusal, genelleştirilmiş temsilleridir.

4. Reklam grubunu adlandırın

Bir reklam grubu, belirli bir kişiyi hedefleyen tüm reklamlardır. Reklam gruplarını kişiliklerine göre adlandırmanızı öneririz. (Örneğin: Susi Schumacher, 25-34 yaşında, üniversite mezunu) Aşağıdakiler geçerlidir: İsim ne kadar anlamlı olursa o kadar iyidir. Kişinizin özelliklerini ayrı bir dosyada belgelediyseniz, buraya personanızın adını girebilir ve ardından gerekirse bu belgeye başvurabilirsiniz.

5. Facebook şirket sayfasına bağlantı

Ardından, “Sayfa” bölümünde, “Bir sayfa seçin” açılır menüsünü açın ve bu reklam grubuna atamak istediğiniz şirket sayfasının adını girin. Bir veya daha fazla şirket sayfanızın olmasına bağlı olarak, sayfanız zaten seçilmiş olabilir.

6. Dinamik reklam tasarımını etkinleştirin

İsterseniz, reklamlarınızı hedef kitlenizin farklı segmentlerine hedeflemenize yardımcı olması için Facebook’tan yardım alabilirsiniz. Tek yapmanız gereken bu özelliği etkinleştirmek ve reklam bileşenlerinizin farklı sürümlerini yüklemektir. Facebook daha sonra belirli bir segment için en uygun başlık, resim, CTA vb. Kombinasyonunu otomatik olarak seçer. Bu seçeneğin etkinleştirilmesi, yalnızca A / B testleri kullanarak belirli bileşenlerin etkinliğini kontrol etmek istiyorsanız önerilmez.

7. Hedef grubu tanımlayın

Sonraki adım, bu reklam grubu için hedef grubunuzu tanımlamaktır. Buna ek olarak Facebook, reklamları ilgi alanlarına, davranış kalıplarına veya demografik verilere göre tam olarak potansiyel müşterilerinizin belirli bir kesimine hedeflemenize olanak tanıyan birinci sınıf segmentasyon seçenekleri sunar. Ayrıca, reklam bütçelerini boşa harcamamak için belirli insan gruplarını hedef grubunuzdan hariç tutma seçeneğiniz de vardır. Hedef grubunuzu daha da daraltmak için “Bağlantılar” seçeneğini kullanabilir ve yalnızca şirketinizle çok özel bir şekilde etkileşim kuran kullanıcıların adreslendiğini belirtebilirsiniz.

Hedef grubunuzu gittikçe daralttıkça, Facebook reklamınızın tahmini erişimini otomatik olarak belirler ve bunu sağ kenar çubuğunda görüntülenen bir grafik (“hedef grup boyutu”) şeklinde gösterir. Aşağıdakiler geçerlidir: Hedef grubunuzu ne kadar kesin tanımlarsanız, bütçeniz o kadar verimli kullanılır.

 

8. Yerleşimi seçin

Bu seçenek, reklamlarınızın nerede yayınlanacağını belirlemenize olanak tanır: Facebook ve / veya Instagram’da, tüm cihazlarda veya yalnızca masaüstü veya mobil cihazlarda, haber akışına veya kenar çubuğuna entegre. Ancak “Otomatik Yerleşimler” i de seçebilirsiniz. Ardından, performans verilerine dayalı olarak, reklamlarınız otomatik olarak en iyi sonuçları alma olasılıklarının yüksek olduğu yerlere yerleştirilir.

Bu özellikten özellikle başlangıçta, hangi yerleşimin en etkili olacağını hala bulmanız gerektiğinde yararlanabilirsiniz. Açın, ardından Facebook’un reklamlarınızı nereye yerleştirdiğini izleyin. Bununla birlikte, en uygun yerleşimi seçerken kendinizi hedef grubunuza doğru yönlendirebilirsiniz: daha genç bir kitleye genellikle mobil cihazlarda daha kolay ulaşılırken, başka bir hedef grup segmenti bilgisayarda önemli ölçüde daha fazla zaman geçirebilir. Elbette, hedef kitlenizi zaten çok iyi tanıyorsanız çok yardımcı olur. Çünkü bu konuda ne kadar çok bilgiye sahip olursanız, o kadar iyi hedeflenmiş bir strateji geliştirebilir ve onu optimize edebilirsiniz.

9. Bütçe ve programı tanımlayın

Burada bir günlük bütçe seçebilir ve reklamınızın görünmesi gereken dönemi belirtebilirsiniz. Facebook’taki reklamların bir müzayede sistemi temelinde seçildiği unutulmamalıdır. Bu nedenle, belirli bir reklam için hangi bütçenin uygun olduğunu önceden dikkatlice araştırmanız tavsiye edilir. Kampanya hedefine bağlı olarak, BGBM temelinde (bin gösterim başına maliyetler) veya TBM temelinde (tıklama başına maliyetler) ödeme arasında seçim yapabilirsiniz. Ancak, olası satış yaratma hedefi için “BGBM” seçeneği önceden seçilmiştir. Seçtiğiniz seçenek ne olursa olsun, reklamlarınızın performansını düzenli olarak kontrol etmek ve bütçenizin mantıklı ve etkili bir şekilde kullanılıp kullanılmadığını görmek her zaman iyi bir fikirdir.

Sonraki birkaç adımda, reklamınızın gerçek oluşturulması başlar.

10. Ekrana ad verin

Reklam adı tamamen dahilidir ve yalnızca çeşitli reklamlarınızı ayırt etmek için kullanılır. Tüm reklamları her zaman aynı tek tip, hiyerarşik yapıya göre adlandırmanızı öneririz. Buna bir örnek: kampanya türü – kişi – reklamın kısa açıklaması (“olası satış oluşturma – Susi Schumacher – sarı arka plan” gibi).

11. Kimlik seçin

Bu seçenek, seçtiğiniz reklam grubuna göre otomatik olarak seçilir. Ancak reklamınızı Instagram’a yerleştirmek istiyorsanız, reklamın yayınlanması gereken Instagram profiline girmeniz gerekiyor.

12. Biçimi seçin

Bu noktada iki seçeneğiniz vardır: “Atlı Karınca” veya “Tek resim veya video”. Bir “atlı karınca”, farklı başlıklar verilebilen iki veya daha fazla görüntüden oluşur. Bir yandan, bir reklamda birden fazla ürünün reklamını yapabilmek için bu seçeneği kullanabilirsiniz. Öte yandan, bir resmi birkaç adıma veya tek tek resme bölmenize olanak tanır, bu da reklamınızın daha ilginç görünmesini sağlar. İkinci seçenek, tek bir resim, video veya slayt gösterisi oluşturmanıza olanak tanır.

13. Medya yükleyin

“Medya” altında, resimlerinizi yükleyebilir ve “Video / Slayt Gösterisi” (bu, GIF dosyalarını da içerir) veya “Resim” seçenekleri arasından seçim yapabilirsiniz. Bir reklamın altı adede kadar sürümünü oluşturmak için farklı bileşenlerin farklı sürümlerini yükleyebilirsiniz. Hangi reklam türünün en iyi sonuçları aldığını bulmak üzere A / B testi yapmak için bu seçeneği kullanın. Bununla birlikte, bireysel sürümlerin yalnızca biraz farklı olduğundan emin olun. Bu, bir varyantın neden diğerinden daha iyi performans gösterdiğini açıkça belirlemenin tek yoludur.

14. Metin ekleyin

Bir başlık, reklam metni, bağlantı metni ve ilgili URL’yi ekleyin. Önceden düzenini kontrol edebilmeniz için sağdaki alanda reklamınızın bir önizlemesi görünecektir.

 

15. Bir form oluşturun

Bu bölümde, şimdi potansiyel müşterilerinizin reklamda tanıtılan teklife erişim sağlamak için size daha sonra iletişim bilgilerini göndermek için kullanacakları formu oluşturacaksınız. Formlarınızın biçimini ve düzenini özelleştirmeniz için çeşitli seçenekler mevcuttur. Form alanları da tamamen özelleştirilebilir, böylece tam olarak ihtiyacınız olan bilgileri yakalayabilirsiniz. Ek olarak, bu bölümde gizlilik politikanızın bağlantısını da sunuyorsunuz. Daha sonra özel bir teşekkür sayfası oluşturabilir ve yeni potansiyel müşterilerinize web sitenize hemen göz atma şansı vermek için web sitenizin bağlantısını yapıştırabilirsiniz.

Son olarak, tüm ayrıntıları tekrar kontrol edin ve ardından reklamı incelenmek üzere gönderin. Facebook reklamınızı inceleyip onayladıktan sonra otomatik olarak yayınlanacaktır.

 

Sonuç

Facebook lider reklamları, yeni potansiyel müşterileri etkili bir şekilde çekmenin harika bir yoludur ve düşündüğünüzden çok daha basittir. Temel olarak, etkili bir şekilde yeni potansiyel müşteriler oluşturmak, yeni müşteriler çekmek ve işinizi Facebook reklamlarıyla büyütmek için yalnızca üç şeye ihtiyacınız var: alıcı kişiliği, etkili bir hedefleme stratejisi ve kanıtlanmış bir CRM sistemi.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir