Bumper Reklam Nedir ve faydaları nelerdir?

 

Bumper Video Reklamları, 2016 ilkbaharında Google tarafından kullanıma sunulan en son kullanılabilir YouTube reklam biçimidir. Google bunu thinkwithgoogle.com sayfasında şu şekilde tanımlar: “YouTube’daki bumper reklamlar, kullanıcıların izleme alışkanlıklarına uyarlanmış altı saniyelik uzun reklamlardır”. Yalnızca 6 saniyelik oynatma uzunluğu ile YouTube’daki en kısa reklam biçimidir. Böylelikle internetteki birçok kişinin mevcut algı eğilimine uyum sağlıyorlar: Yüksek bilgi yoğunluğu nedeniyle Google Eye Tracking analizlerine göre algı süreleri hiç olmadığı kadar kısa.

Yine Google tarafından yapılan bir çalışmada, 10 bumper reklamdan 9’unun YouTube’da reklam hatırlamasında önemli bir artışa yol açtığı tespit edildi. Çok daha uzun süredir kullanılabilen Yayın İçi True View veya Keşif Reklamlarına ek olarak, önerilen oynatma süresi minimum on iki saniye ila maksimum üç dakika arasında ve atlama seçeneği, tampon reklamların önemli ölçüde daha kısa biçim varyantı yararlı bir ektir. Kısa oynatma süresi ve teaser olarak işlev görmesi nedeniyle, bumper reklamlar iştahınızı daha fazla açmamalı, her zaman diğer kampanyalara ve video formatlarına atıfta bulunmalıdır. Kullanım temeli, birbirine bağlanması gereken mevcut bir AdWords ve YouTube hesabıdır. (Kılavuz). Ayrıca tanıtım videosu ilgili kanala yüklenmelidir. Bumper reklamlar oluşturmak için, Şekil 1’de gösterildiği gibi, AdWords arayüzünde yeni bir video kampanyası oluşturmanız gerekir.

True View YouTube kampanyası oluşturmanın aksine, tampon reklamlar seçeneğini seçmeniz ve ayrıca bir maksimum BGBM belirlemeniz gerekir. Bu değer, ödenecek maksimum bin temas fiyatına karşılık gelir (Şekil 2). Açık artırmaya dayalı BGBM ile, maliyetler genellikle tampon reklamlar göründüğünde kapatılır. True View biçimleri söz konusu olduğunda (yayın içi ve keşif reklamları), maliyetler yalnızca 30 saniyelik bir oynatma süresinden veya aşağıdakiler gibi benzer kullanıcı sinyallerinden sonra ortaya çıkar: Tıklamalar

Artık tampon reklam, daha sonra web sitenize veya kanalınıza istenen bağlantıyla sağlanabilecek olan tanıtım videonuzun bağlantısı belirtilerek oluşturulur (Şekil 3):

Farklı bumper reklamları test etmek için, bir reklam grubu içinde, şimdi özel olarak tanımlanmış bir test süresi boyunca birbirlerine karşı çalıştırılan ve orantılı olarak veri trafiğine neden olan birkaç reklam oluşturmaya değer. Reklamların başarısının karşılaştırılması için yeterli veri toplayabilmek için bu konuda bir test için 30 ila 90 gün gerçekçidir. Sadece en başarılı bumper ekranı etkin kalmalıdır. Başarının izlenmesine yönelik bu tür testler, reklamverenin mevcut, çağdaş kullanıcı tercihlerini takip edebilmesi için yinelenen bir temelde gerçekleştirilmelidir.

 

Video formatı tasarlamak

Altı saniyelik bumper reklamların başarısı, bireysel anlayışa bağlıdır. Optimum kullanımı destekleyen üç tasarım ilkesi vardır: 1.) Daha azı daha fazladır 2.) Ürünleri kısa ve öz bir şekilde sunun 3.) Dikkatleri daha fazla içeriğe çekin veya daha fazla içeriğe ekleyin Google tarafından önerilen tampon reklam anlayışının bu köşe direkleri aşağıda ayrıntılı olarak açıklanmıştır. açıkladı ve sonra kendi pratik deneyimimizle karşılaştırdık. Az daha fazladır Bumper reklamlar yalnızca 6 saniyelik son derece kısa bir süre için oynatılabildiğinden, reklam mesajını ve yaratıcı unsurları olabildiğince basit ve anlaşılır tutmak önemlidir. 130’dan fazla reklam özelliğinin değerlendirildiği 400’den fazla çalışmada Google, alıcılar arasında olumlu bir reklam algısı elde etmek için özellikle metin modüllerinin grafik biçiminde ve kısa tutulması gerektiğini tespit etti. Buna ek olarak, kurumsal tasarımın en önemli unsurları – logo, iddia ve tabii ki odak noktası olan ürün veya hizmet gibi – spotun merkezine akıllıca yerleştirilmelidir. Mümkünse, yalnızca bir ürün veya hizmete odaklanmalısınız. Kullanıcıya yönelik bir eylem isteği de entegre edilmelidir (ör. “Daha fazlasını öğrenin!”, “Şimdi deneyin!”). Ürünleri kısaca sunun Kısa oynatma süresi nedeniyle, yukarıda listelenen tüm öğelerin yerleştirilmemesi de aynı derecede önemlidir. Bu şekilde, reklam formatının aşırı yüklenmesi önlenebilir. Ayrıca, ürün veya hizmete net bir şekilde odaklanmak, reklam hatırlanabilirliğini artırma eğilimindedir. Basit imgelerin kullanıldığı Purina Reklamı, böyle bir sahnenin nasıl basit ama duygusal olarak uygulanabileceğini gösteriyor. Tampon reklamlar atlanamadığından, sözde sıklık sınırı aracılığıyla bir görüntüleme sınırı oluşturulması önerilir. Bu, bir kullanıcının aynı reklamı x defadan fazla görmesini engeller. Bu şekilde olası bir tepki veya rahatsızlık etkisinden kaçınılabilir. Ek içeriğe dikkat çekin veya ekleyin YouTube stratejinizin bir parçası olarak, bumper reklamlar ideal olarak True View Discovery ve Yayın İçi Reklamlar gibi diğer YouTube biçimleriyle birlikte kullanılır. Google, YouTube stratejinizi üç aşamaya bölmenizi önerir. İlk adım ilgi uyandırmaktır. Burada bir tür ürün teaserı görevi gören ve bu nedenle yeni, yenilikçi ürün ve hizmetleri destekleyebilen tampon video reklamlar kullanılır. Bumper ve True View reklamların (Keşif / Yayın İçi) birleşik reklam yerleşimi, ortalama daha uzun bir görüntüleme süresiyle daha fazla erişim sağlayabilmek için anlamlıdır. Her iki format da burada birlikte oynar, örneğin, daha uzun gerçek görüntülü reklam videosunun alıcısı, sahnelenen ürünü tampondan hatırlayabilir ve böylece ürün arzusu artabilir.

 

Bumper reklamların başarısını ölçme

Tıklama oranına (tıklama sayısı / gösterim sayısı) ek olarak, video oynatma oranı rakamı, tampon reklamdaki kavramsal değişiklik için kesinlikle anlamlıdır (bkz. Şekil 4). Bu anahtar rakam, alıcıların ilgisini / ilgisizliğini reklam videosunun belirli bir bölümünde bulmak için kullanılabilir ve bu, buna göre yeniden tasarlanabilir.

Hemen çıkma oranı ayrıca, kullanıcının – tampon reklamların uyandırdığı – beklentilerinin bağlantılı hedef web sitesiyle nasıl karşılandığına dair bilgi sağlayabilir. Temel olarak, TO ve video oynatma ne kadar yüksekse veya hemen çıkma oranı ne kadar düşükse, tampon reklamın atfedilen başarısı o kadar büyük olmalıdır. Reklamverenler, Google Destek’ten bir marka güçlendirme çalışması aracılığıyla YouTube video reklamlarının (hem tampon hem de gerçek görünüm (yayın içi ve keşif reklamları) Brand Lift Study ile gerçek marka etkisi hakkında bilgi edinebilir. Kullanıcılardan toplanan şirket markanız hakkında YouTube tarafından yerleştirilen anketler (marka anketlerine göre fikir parçaları talebi). Ancak, bunlar yalnızca YouTube önlemlerinin uygulanmasına yüksek bir reklam bütçesi yatırmış reklamverenler tarafından kullanılabilir. Tamponlar, diğer YouTube reklam biçimleriyle birlikte hareket eder Reklamlar meze olarak çok iyidir, aynı zamanda hikaye anlatımı için de iyidir. Ancak daha önce de belirtildiği gibi, YouTube Pazarlamasının tek ölçüsü olarak ilan edilmesi gereken bir reklam aracı değildirler. True View Reklamları ile koordineli çalıştıkları gibi, kısa oynatma süreleri nedeniyle bir anlam ifade etmemektedirler. daha uzun reklam içeriğine başvurmadan. Hemen çıkma oranı ayrıca, kullanıcının – tampon reklamların uyandırdığı – beklentilerinin bağlantılı hedef web sitesiyle nasıl karşılandığına dair bilgi sağlayabilir. Temel olarak, TO ve video oynatma ne kadar yüksekse veya hemen çıkma oranı ne kadar düşükse, tampon reklamın atfedilen başarısı o kadar büyük olmalıdır. Reklamverenler, Google Destek’ten bir marka güçlendirme çalışması aracılığıyla YouTube video reklamlarının (hem tampon hem de gerçek görünüm (yayın içi ve keşif reklamları) gerçek marka etkisi hakkında bilgi edinebilir. Kullanıcılardan toplanan, şirket markanız hakkında YouTube tarafından yerleştirilen anketler (marka anketlerine göre fikir yazısı talebi). Ancak, bunlar yalnızca YouTube önlemlerinin uygulanmasına yüksek bir reklam bütçesi yatırmış olan reklamverenler tarafından kullanılabilir. Tamponlar, diğer YouTube reklam biçimleriyle birlikte hareket eder Reklamlar meze olarak çok iyidir, aynı zamanda hikaye anlatımı için de iyidir. Ancak daha önce de belirtildiği gibi, YouTube Pazarlamasının tek ölçüsü olarak ilan edilmesi gereken bir reklam aracı değildirler. True View Reklamları ile koordineli çalıştıkları gibi, kısa oynatma süreleri nedeniyle bir anlam ifade etmemektedirler. daha uzun reklam içeriğine atıfta bulunmadan, başarılı Um için bir ilham kaynağı olarak Dünya çapında altı saniyelik en iyi 20 YouTube reklam videosunu düzenli olarak seçen YouTube Ads Leaderboard da bu tasarım ilkelerini belirlemeye hizmet ediyor. Burada, kendi anlayışınızı eğitmek ve nihayetinde mükemmelleştirmek için en başarılı tampon formatlarına düzenli olarak bakmak faydalı olacaktır.

 

Sonuç:

Basitçe, otomatik olarak oluşturulan tampon reklamlara sahip olmak değerli zamanınızdan ve nihayetinde bütçenizden tasarruf sağlar. Bu nedenle, YouTube’daki videolar için tampon makinesinin kullanılması, özellikle küçük ajanslar için kullanıcıların dikkatini bir ürüne / markaya çekmek için mantıklı olabilir.

Bununla birlikte, uygulama şunu göstermektedir: Otomatik olarak oluşturulmuş tampon reklamların neredeyse hiçbiri düzenleme olmadan bunu yapamaz. Manuel kesim ilk bakışta biraz sıkıcı görünebilir, ancak alete bir kez alıştığınızda nispeten sezgisel ve nettir. Tampon makinesi sayesinde, reklamverenler profesyonel video düzenlemeye daha derine inmek zorunda kalmaktan kesinlikle kurtulur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir