Duyarlı Görüntülü Reklam Nasıl Oluşturulur?

 

Duyarlı reklamlar, hem arama hem de görüntülü reklam ağı için oluşturulabilir. Kılavuzumuzda, duyarlı reklam biçimlerinin ne olduğunu ve avantajlarının neler olduğunu açıklıyoruz. Ayrıca, duyarlı reklamlar oluştururken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ve reklamlardan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinizi de göstereceğiz.

 

Duyarlı reklamlar nedir?

Google’ın duyarlı reklamları, makine öğrenimi yardımıyla oynatıldığında en uygun reklamı oluşturmak için bir araya getirilen farklı yapı taşlarına (öğeler olarak da adlandırılır) dayanır. Varlıklar önceden kampanya yöneticisinde oluşturulur ve Google daha sonra çeşitli metin ve resim kombinasyonlarını bağımsız olarak test eder. Bunun avantajı, reklamların mevcut reklam alanına otomatik olarak adapte olması, yaratılırken çok zaman kazanılması ve tek bir reklam ile farklı hedef gruplara ulaşılabilmesi.

 

Adım 1: Hedef kitlenizi tanıyın

Herkesin kendisi için doğru mesajı almasını nasıl sağlıyorsunuz? Bu hedef gruba özgü yaklaşımın mümkün olması için, farklı yönelimleri olan birkaç hedef grup her zaman dikkate alınmalıdır. Örneğin indirim kampanyaları ile bir öğrenciye, kalite vaadi olan bir emekliye ulaşabilirsiniz. Duyarlı reklamlar tam da bu farklılaşma ile devreye giriyor ve bu atamayı sizin için kolaylaştırıyor. Bu şekilde çok çeşitli potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

Hedef grubunuzu daha iyi anlamak için kendinize aşağıdaki soruları sorun:

  • Müşterilerim için önemli olan nedir?
  • Şirketim müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya nasıl yardımcı oluyor?
  • Müşteri içgörülerimi ve şirket tekliflerimi varlıklarda nasıl birleştiririm?
  • Varlıklarım tüm hedef gruplara uygun mu?

 

Adım 2: Varlıklarınızı oluşturun

Üç farklı öğe türü vardır: metin, resim ve video. Şimdi hangi varlığın tam olarak ne için kullanıldığını ve neyin dikkate alınması gerektiğini açıklıyoruz.

Metin öğesi

Metin varlıklarıyla, algoritma tarafından test edilen ve her kullanıcı için ayrı ayrı derlenen birkaç başlık ve açıklama oluşturursunuz.

Google Arama – Duyarlı Arama Ağı Reklamları (RSA)

Metin Varlık Min./Maks. Numara Önerilen numara Maksimum uzunluk

Başlık 5/15 15 30 karakter

Açıklama 2/4 4 90 karakter

 

Google Görüntülü Reklamlar – Duyarlı Görüntülü Reklamlar (RDA)

Metin Varlık Min / Maks sayı Önerilen karakter sayısı

Kısa başlık 1/5 5 30 karakter

Uzun başlık 1 1 90 karakter

Açıklama 1/5 5 90 karakter

Şirket adı 1 1 25 karakter

Her zaman sahip olduğunuz tüm seçenekleri kullanın! Algoritma ne kadar çok seçeneğe sahipse, reklamları farklı kişilere o kadar iyi hedefleyebilir!

 

Görüntü öğesi

Duyarlı Görüntülü Reklamları, görüntülü ağ içinde kullanabilirsiniz. Kendi resimlerinizi yükleyin, web sitenizde ve sosyal ağlarda arama yapın veya BKA’lar için stok fotoğrafları kullanın.

Görüntü Varlık En Boy Oranı / Piksel Maksimum Boyutu

Pazarlama resmi 1 Resim başına 5 MB

Pazarlama resmi 2 1: 1

Min.: 300 x 300

Önerilen: 1200 x 1200

Logo 1 (isteğe bağlı ancak şiddetle tavsiye edilir) 1: 1

Min.: 128 x 128

Önerilen: 1200 x 1200

Logo 1 (isteğe bağlı ancak şiddetle tavsiye edilir) 4: 1

Min.: 512 x 128

Önerilen: 1200 x 300

İpuçları:

  • Ürününüzün ön planda olduğu bir resim seçin
  • Ürününüzü kullanan farklı, farklı kişilerle bir dizi resim bir araya getirin
  • Bulanık resimler kullanmaz
  • Tıklandığında hiçbir işlem yapmayan düğmeler / yer paylaşımları eklemez
  • Kolaj kullanmayın

 

Video öğesi

Video görüntüleri, görüntü ağında da bulunabilir. Her zaman statik reklamlardan daha fazla dikkat çekerler. Bu biçimi BKA’lar için kullanabilirsiniz ve aşağıdakilere dikkat etmelisiniz:

En Boy Oranını Biçimlendir (Piksel)

Yatay 16: 9 (ör. 1920 x 1080 piksel)

Dikey 2: 3 (ör. 1280 x 1920 piksel)

Kare 1: 1 (ör. 600 x 600 piksel)

 

Öneriler:

  • Uzun bir videodan 10 saniyelik, 15 saniyelik ve 30 saniyelik bir video oluşturun
  • Görsel dil kullanır (ses genellikle kısılır!)
  • Videolarınızı metin veya düğmelerle kaplamayın! Bırakın metin ve logo varlıkları işini yapsın 😊

 

Adım 3: Pinleri akıllıca kullanın

Tüm başlıklar ve açıklamalar duyarlı metin reklamlarla birlikte test edildiğinden, görüntülendikleri sıra üzerinde biraz kontrol sahibi olmak için raptiyeleri kullanabilirsiniz. Bir raptiye tahtasında olduğu gibi, iğne bir varlığı belirli bir konumda sabitler. Ancak bu tespit aynı zamanda algoritmanın özgürce geliştirilmesini de engeller. Bu nedenle dikkatli kullanılmalıdır. Metnin yanında küçük iğne sembolünü bulacaksınız ve bizim örneğimizde olduğu gibi üzerine tıklamanız yeterli.

 



Raptiye kullanarak reklam başlığının konumunu düzeltin

 

İğneler ne zaman faydalıdır?

  • Sezonluk bir promosyonu tanıtmak istiyorsanız
  • Bir sorumluluk reddi beyanını göstermek istiyorsanız / göstermeniz gerekiyorsa

 

Adım 4: Reklamınızın etkinliğini kontrol edin

Reklamın etkinliği, duyarlı reklamlarınızın alaka düzeyini, sayısını ve çeşitliliğini ölçer. Değer ne kadar iyi olursa, reklamınızın başarılı olma olasılığı o kadar yüksektir.

Duyarlı Arama Ağı Reklamları

Duyarlı arama ağı reklamlarında, reklamların derecelendirmeleri “eksik” ile “çok iyi” arasında değişir. Her zaman en az bir “iyi” ye ulaşmaya çalışmalısınız. RSA’larınızı oluştururken derecelendirmeyi en üstte bulabilirsiniz.

Duyarlı Arama Ağı Reklamlarında reklam etkinliği

 

Duyarlı görüntülü reklamlar

BKAlar için derecelendirme sistemi çok benzer. Çeşitli resimlere, başlıklara ve açıklamalara bakar.

 



Duyarlı görüntülü reklamlarda reklam etkinliği

 

Adım 5: Kalite Kontrol ve Optimizasyonlar

Duyarlı reklamların merkezi noktası varlıklardır. Dolayısıyla bir kampanyanın başarısı bununla çok yakından ilgilidir. Google size, varlık raporları aracılığıyla varlıkları performans ve başarı açısından görüntüleme fırsatı sunar.

Varlık raporlama nedir? Varlık düzeyinde raporlama olarak da bilinen varlık raporlama, tek tek varlıkların etkinliğini belgeler ve bunları optimize etmenize, yenilemenize veya değiştirmenize yardımcı olur.

 

En iyi pratik?

  • Her 2 haftada bir performansı kontrol eder.
  • En zayıf varlıkları değiştirir! Ancak aynı anda çok fazla değiş tokuş yapmamalısınız aksi takdirde algoritma önceden öğrenmeye başlayacaktır.

 

RSA raporu

Metin reklamlar, elde edilen karşılık gelen gösterimlerle görüntülenir. Böylece hangi metinlerin işe yarayıp hangilerinin yaramadığını bir bakışta görebilirsiniz.


Duyarlı Arama Ağı Reklamları için Öğe Raporlama

 

RDA raporu

Metinleriniz ve resimleriniz / videolarınız “düşük” ten “en iyi” e doğru bir ölçekte derecelendirilir.



Duyarlı Görüntülü Reklamlar için Varlık Raporlama

Duyarlı reklam kullanımının kampanya performansınızda bir artışa yol açıp açmadığını öğrenmek istiyorsanız, RSA / RDA’nın kullanıma sunulmasından önce ve sonra kampanyayı karşılaştırmalısınız. Ayrıca bunları genişletilmiş metin mesajlarıyla karşılaştırır.

Duyarlı Arama Ağı Reklamları şu anda hala beta aşamasındadır. Bu, bu formatı kullanırken RSA raporunda şans eseri iyi çalışan kontrole dikkat etmeniz gerektiği anlamına gelir.

 

Sonuç

Hedef kitlenizi tanıdıktan sonra, metin, resim ve video varlıkları oluşturmak artık sorun değil. Bu öğeler, duyarlı reklamlar tarafından çeşitli kombinasyonlarda test edilir, böylece her kullanıcı için ideal kombinasyon bulunabilir. Oynatma üzerinde biraz daha fazla kontrol sağlamak için pin kullanabilirsiniz, ancak bunu dikkatli yapmalısınız. Ayrıca, varlıklarınızın performansına yaklaşık iki haftada bir göz atmalı ve en zayıf unsurları takas etmelisiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir