E-Posta Pazarlaması ve Faydaları
E-posta pazarlama online pazarlamanın doğrudan bir şeklidir. Alıcının onayı ile, bir şirkete reklam materyalini doğrudan hedef kitlesine gönderme fırsatı verilir. Baskı reklamcılığı için uygun maliyetli varyant, şirketler, tercihen çevrimiçi mağazalar için önemli bir pazarlama aracıdır. Bu, bu alandaki şirketlerin yıllık olarak artan reklam bütçesi ile gösterilmiştir. E-posta pazarlamanın en klasik formu newsletter/haber postasıdır.
Arkaplan
E-posta pazarlama genellikle haber bültenleri gönderme ile eşittir. Ancak e-posta pazarlaması, müşterilere veya ilgili taraflara düzenli olarak haber bültenleri göndermekten daha fazlasını içerir. Prensip olarak, herhangi bir promosyon veya satış teşvik edici posta, E-posta pazarlamasının bir parçası olarak kabul edilebilir. Bu, kullanılmamış bir Alışveriş sepetine bir hatırlatma e-postası veya geçerli bir eyleme referans olabilir. E-posta pazarlamasında iletişim bireyler arasında (bire bir) veya bir şirket ile tüm insan grupları arasında (bire çok) gerçekleşebilir. Prensip olarak, reklam veya bilgi postalarının gönderilmesi için alıcının rızası gereklidir, çünkü bu postalar yetkisiz reklam olarak uyarılara yol açabilir. Uygulamada, alıcıların rızası genellikle düzenli olarak yayınlanan bir bültenin alınmasıyla sınırlıdır.
Bir E-Posta kampanyası nasıl geliştirilir?
Okuyucunun ilgisini uyandırmak için, özellikle yazının giriş cümlelerini ikna etmelidir. Okuma işleminin iptal edilmesini önlemenin tek yolu budur. Haber bültenini açtıktan sonra dikkat en yüksek ve her ek satır ile azalır. Baskı reklamcılığı yaklaşımı farklıdır. Burada gerginlik mektubun sonuna kadar inşa edilebilir. İçerik kısa tutulmalı ve kişisel olarak formüle edilmelidir. Bölümlere alt bölüm okumayı kolaylaştırır ve alıcıyı mutlu eder.
Konu satırı da özel bir rol oynar. Alıcının içeriğe ilgi duyması mümkün değilse, kampanya hedeflerini kaçırdı. Nakliye döngüsü seçilmelidir. Hem bir bilgi seli hem de bültenler arasında çok büyük bir zaman boşluğu burada bir dezavantajdır. Farklı hedef gruplar için ayrı bir kapak mektubu, istenen bilgileri daha da kasıtlı olarak iletebilmeyi sunar.
Bültenin sürekli iyileştirilmesini sağlamak için kapsamlı bir değerlendirme yapılamaz. Planlanan hedefler kaçırılırsa, nedenler araştırılmalıdır.
Gönderim zamanı, posta kampanyasının planlamasına da dahil edilmelidir. Sabah bir posta göndermek daha iyi mi? Hedef grubun hafta sonları aktif olarak posta okuma olasılığı daha yüksek olması beklenebilir mi? Bu sorular açık bir şekilde cevaplanamasa da, önceden tanımlanabilir ve testlerle ardışık olarak optimize edilebilir.
E-posta pazarlama amaçları
İlk ve en önemlisi, e-posta pazarlama müşteri edinme ve müşteri sadakati hedefi peşinde. Bültenler düzenli olarak yeni ürünler, yaklaşan etkinlikler veya iç değişiklikler hakkında bilgi verir. Bu, alıcıyı şirkete entegre eder. Bu, sadece dolaylı olarak başlangıçta, şirketin bir parçası ve bu bağlantı her bülten ile daha güçlü hale gelebilir.
Ayrıca, bir markanın Markalaşması geliştirilmelidir. E-posta reklamcılığına hitap ederek, bir ürünün veya tüm şirketin imajı tamamen yeni bir yönde korunur veya yönlendirilir. İyi bir imaj, artan müşteri güvenini ve yükselen piyasa değerini beraberinde getirir. Son olarak, e-posta pazarlama da ürün ve pazar araştırması için popüler bir araçtır.
Baskı reklamcılığına kıyasla avantajlar
- Malzeme Maliyeti Yok
- Hızlı kargo ve anında müşteri yanıtı
- Bültenin alınmasından bu yana müşterinin daha yüksek ilgisi kabul edildi
- Web analizi ile anında başarı kontrolü mümkün
- Basılı reklamcılıktan daha düşük teslim süresi
- Ek Yeniden Hedefleme Fırsatları
E-posta pazarlama Olası dezavantajları
- Yüksek sayıda reklam e-postası nedeniyle, postalar genellikle çok az dikkat çeker.
- Dijital postalar, baskı ürünlerinden daha düşük bir değer olarak kolayca algılanabilir.
- Yüksek abone veya alıcı numaraları ile, e-posta pazarlama maliyeti de daha yüksek olabilir.
- Çok yüksek bir nakliye frekansı, alıcıların savunma tutumuna yol açabilir.
Pazarlama kampanyasının başarısını ölçmek
Başarılı bir kampanya, bir web sitesinin zamanında artan trafiğine yansıtılabilir veya artan satış veya dönüşümde kendini gösterebilir. Anahtar rakamlar tıklama başına maliyet (TBM) ve satış başına maliyet anlamlı bilgiler sağlar. Başarı için ön koşul, e-postaların gelmesi ve sıçrama mesajlarının oluşmamasıdır.
MailChimp veya HubSpot gibi araçlar, e-posta kampanyalarını uygulamak ve izlemek için kullanılabilir. Ancak, Google Analytics gibi analiz araçları tarafından değerlendirilebilecek URL parametreleriyle bir posta kampanyasına tüm bağlantıları sağlamak da mümkündür.
Açık Oran
E-posta pazarlamasında önemli bir KPI’si (Key Performance Indicator) açık oran olarak adlandırılır. Bu genellikle bir bülten veya posta tüm açık e-postaları içerir. Açık oran yüzde olarak verilir ve gönderilen toplam posta sayısına bölünen açık posta sayısı 100 ile çarpılır.
Örnek:
Bir online mağaza müşterilerine 10.000 haber bültenleri gönderir. Bunlardan 4.000 aslında açıldı. Açık Oran daha sonra yüzde 40’tır.
Açık Oranı = 4000: 10000 * 100 = 40%
Bununla birlikte, diğer izleme mekanizmalarının aksine, açık oran göreceli bir değerdir. Bu kısmen izleme yönteminin kendisinden kaynaklanmaktadır. Genellikle, bir postanın açılması bir izleme pikseli, yani minimum görüntü grafiği ile kaydedilir. Bununla birlikte, birçok posta programı veya hatta mobil cihazlar aracılığıyla alma, varsayılan olarak görüntü verilerini açmadığından, tüm açıklıkların aslında açık oran üzerinden izlendiği garanti edilemez. Ölçüm yöntemini hassaslaştırmak için, genellikle alıcının postadaki bir bağlantıyı tıklayıp tıklamadığı da dikkate alınır. Bu tıklama bir posta açmak için gerçek kanıt olarak kabul edilebilir.
Açık oranın yüzdesi sadece bir rehber olsa bile, bu KPI bireysel postalar arasındaki karşılaştırmaya yardımcı olabilir. Örneğin, açılış oranı açmak ve alıcı ilgi uyandırmadan posta veya bülten konusunu teşvik ederek bir başka adımda optimize edilebilir.
Açık oranın bir uzantısı, Tıkla-Aç oranı metriği veya kısaca CTOR’DUR (Click-to-Open-Rate). Açıklıkların tıklamalara oranı hakkında bir şey söylenebilir. Çünkü prensip olarak, bir kullanıcı bir posta açtığında bir posta ile etkileşim hakkında hiçbir şey söylemez. Bununla birlikte, ctor, bir postadaki ilginin ne kadar güçlü olduğunu veya daha fazla bilgi için tekliflere veya bağlantılara tıklamanın ne kadar etkili olduğunu belirleyebilir.
Online Pazarlama İçin Önemi
E-Posta pazarlaması, birçok reklamveren tarafından müşteri sadakati için satış teşvik edici bir araç olarak hafife alınmaktadır. Aynı zamanda, postalar kurulduğunda çaba genellikle hafife alınır. Çünkü bir posta kampanyasının başarısı birçok bireysel faktörden güçlü bir şekilde etkilenebilir. Bu nedenle, tek başına gönderim zamanı, posta kampanyasının planlamasına dahil edilmesi gereken önemli bir kriterdir. Hedef grup yaklaşımı ve nakliye sıklığı da önemli bir rol oynamaktadır. Tüm başarılı çevrimiçi pazarlama önlemleri gibi, e-posta pazarlaması da düşünceli bir şekilde planlanmalı ve düşünülmelidir. Konu bir plan gönderdi, alıcıların bölünmesi, tüm yasal gereklilikleri açıklama için Postaların belgeler için, tüm faktörleri yapılandırılmış olması gerekir. Ancak o zaman dijital “reklam yayınının” kapsamlı bir değerlendirme gibi tüm avantajları en iyi şekilde kullanılabilir. Tüm raporlama sonuçları, uzun vadede başarıyı artırmak için takip e-postalarının oluşturulmasına dahil edilmelidir.
Sonuç:
‘’E-posta Pazarlama’’ Pazarlama Karışımında vazgeçilmezdir
Şimdi size e-posta pazarlama en önemli avantajları kompakt bir bakış verdik ve böylece ayrıntılı olarak çevrimiçi pazarlama alanında önemli bir araç ile sundu. Düşük ve şeffaf maliyetlere ek olarak, Pazarlama Otomasyonu, bireyselleştirme ve alıcıların segmentli yaklaşımı olanakları özellikle ikna edicidir. Temasların kısa yanıt süreleri, bir kampanyanın başarısının anında ve doğru bir şekilde ölçülmesini sağlar ve hızlı sonuçlar sağlar. Deneyin ve alıcılarınıza şu andan itibaren e-posta yoluyla doğrudan uyarlanmış içerik gönderin.