CRM Cözümlerinin İşletmenize Faydaları   

Hepimiz CRM terimini biliyoruz. Customer Relationship Manager yani Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına gelir. Müşterileri olmadan hiçbir şirket var olamaz. Ve bir şirketin başarısı, müşteri veritabanını nasıl yönettiğine bağlıdır. Ama CRM’DEKİ “R” ye daha yakından bakalım.

İlişkiler, modern “CRM” kısaltmasının en önemli parçasıdır. Niçin? Çünkü teklifiniz ile müşterilerinizin ihtiyaçları arasında bir köprü kuruyorsunuz.

Aslında, bir CRM sistemi kullanmayı düşünen çoğu şirket öncelikle müşteri ilişkilerinin kalitesini ve sürekliliğini artırmak ve müşteri sadakatini güçlendirmek için bir yol arıyor.

Yazılım tavsiyesine göre, iletişim yönetimi, CRM kullanıcılarının %88’inin beklediği en önemli işlevdir, ardından müşteri etkileşimi izleme (%80) ve görev planlama ve hatırlatıcılar kurma (%75).

 

CRM yazılımının en büyük faydaları genellikle satışların artması, satış hattının yönetimi, yeni beklentilerin yakalanması, daha iyi pazarlama mesajlarının gönderilmesi, ekibinizin yönetimi, müşteri hizmetleri raporlarının oluşturulması ve verilerin analizidir. Bu çok doğrudur-iyi bir CRM sistemi bu görevlerde sizi destekler!

Ancak, bir CRM sisteminin temel işlevlerinden birinin sunduğu muazzam avantaj genellikle göz ardı edilir: iletişim yönetimi!

Daha iyi ilişkiler = daha yüksek müşteri memnuniyeti. İşiniz büyüdükçe, müşteri veritabanınız da büyür. Sonuçta, potansiyel ve mevcut müşterilerle iletişimi merkezi ve verimli bir şekilde yönetmek giderek zorlaşmaktadır.

Önemli konuşmalar e-postalarda gizlenir, birden fazla tabloya yayılır veya sonunda kaybolan post-it notlarına yazılır. Sonuç, müşterilerle eksik etkileşimlerdir ve bu sadece şu anlama gelir: kar kaybı.

Çalışmalar, bir CRM sisteminin bu sorunu çözebileceğini göstermektedir.

Software Advice tarafından yayınlanan bir rapora göre, TÜM CRM kullanıcılarının %74’ü CRM’nin ” müşteri verilerine daha iyi erişim sağladığını söylüyor.”Satış ortaklarının %61’i, CRM’nin önemli müşteri bilgilerine ve verilerine erişmelerini kolaylaştırdığını söylüyor.

Capterra tarafından yapılan bir araştırma, CRM kullanıcılarının %47’sinin Müşteri Memnuniyeti ve tutma üzerinde bir etki yaşadığını göstermektedir.

Daha İyi Müşteri Bilgisi

Kulağa basit geliyor: bir kişi hakkındaki tüm bilgileri tek bir yerde saklamanız, CRM yazılımını güçlü bir iletişim aracı haline getiriyor.

Bir hile sayfası gibi, sistem size önemli bilgilere hızlı erişim sağlar ve Satış, Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri ekiplerine rekabet avantajı sağlar

Çalışanlar sadece müşterilerin tam adını, e-posta adresini, telefon numarasını, e-posta adresini, Web sitesini ve sosyal medya hesaplarını bilmekle kalmaz, aynı zamanda bir kişinin konumu, veritabanlarındaki diğer kişilerle olan ilişki, dil ve hatta doğum günleri gibi önemli iş verilerini de görürler.

Müşteri görüşmesi sırasında, tüm bu bilgilere hemen sahip olursunuz ve görüşmeye kişisel bir dokunuş verebilirsiniz.

Buna ek olarak, CRM tüm bir müşterinin faaliyetleri, projeler, satış, canlı sohbet mesajları, e-posta konuşmaları, faturalar, siparişler, sözleşmeler veya müşteri hizmetleri isteklerini kaydetmenize olanak sağlar.

Başka bir deyişle: bir CRM sistemi ile müşterilerinizi ve onların isteklerini daha iyi tanırsınız.

 

Daha İyi Segmentasyon

Kimse isimsiz bir kalabalıkla iş ilişkileri kurmayı sevmez. Herkes mükemmel bir hedef kitleye sahip olmak ister. Kişileri (müşteriler ve ilgili taraflar) hedef gruplara ayırarak bunu başarabilirsiniz ve bir CRM sistemi segmentasyon için mükemmel bir araçtır!

CRM ile verileri Kategorilere ve ölçütlere bölebilir ve kolayca hedeflenen listeler oluşturabilirsiniz. Bu segmentli listeler, hedeflenen kampanyalar geliştirmek ve satış ilerlemesini ve ilgili tarafların havuzunu analiz etmek için pazarlama veya satışta hizmet eder.

Hedef kitlenizi biliyorsanız, tekliflerinizi, önlemlerinizi ve satış argümanlarınızı ona göre uyarlayabilirsiniz. Kısacası: verimli bir CRM sistemi, teklifinizle gerçekten kimin ilgilendiğini, hala ikna edilebileceğini ve kesinlikle hiçbir ilgisi olmadığını anlamanıza yardımcı olur.

 

Daha İyi Müşteri Sadakati

CRM sadece potansiyel ve yeni müşteriler bulmak ve onlarla bir ilişki kurmak yardımcı olur. Aynı zamanda mevcut müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak için harika bir araçtır.

Bir CRM sistemi “müşteri sadakati” için çok sayıda avantaj sunar: randevularınızı hatırlatarak veya takip e – postaları göndererek sözlerinizi tutmanıza yardımcı olur.

Gerçek bir artı, CRM’nin bir süredir temas kurmadığınız ve ihmal edilmiş hissedebileceğiniz müşterilerle iletişime geçmenizi hatırlatır.

Bain & Company’den Frederick Reichheld tarafından yayınlanan bir rapora göre, mevcut bir müşteriyi yeni bir tane kazanmaktan altı ya da yedi kat daha ucuzdur.

Bir CRM sistemi, Pazarlama faaliyetlerinizi koordine ederek müşterilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olur: haber bültenleri, ücretsiz deneme teklifleri, Müşteri Memnuniyeti anketleri vb. gönderin. – doğru zamanda!

 

Talebin daha iyi tahminleri

Ne bekleyeceğimizi bildiğimizde kendimizi güvende hissederiz.

Bu iş hayatında da geçerlidir. Bir müşterinin satın alma alışkanlıklarını biliyorsanız, çapraz satış ve yukarı satış fırsatlarının algılanması daha olasıdır.

Bir CRM sisteminin en önemli avantajlarından biri, satış yapan kişilerin daha fazla ve daha hızlı satmasına yardımcı olmasıdır. Müşteri ile önceki etkileşimlere erişim, satış personelinin müşteri ihtiyaçlarını önceden belirlemesini sağlar.

Bir kişinin satın alma geçmişini biliyorsanız – yani, müşteriler ne zaman ve neyi satın aldıklarını, size teklif ettiğiniz sözleşmeleri, sahip oldukları satın alma alışkanlıklarını ve nasıl müşteri olduklarını-inisiyatif alabilir ve doğru zamanda, yeni ve daha iyi hizmetler sunabilirsiniz.

Bir CRM sistemi büyük müşteri hizmetleri için gereklidir. Önceki etkileşimlere erişim, müşteri hizmetlerini zamanında sunmayı kolaylaştırır.

Sadece birkaç tıklamayla, bir kişinin bir ürünle ilgili sorunları olup olmadığını, hizmet isteklerinin nasıl ele alındığını ve müşterilerin memnun olup olmadığını bilirsiniz. Ve geçmişte şikayetler varsa, artık itibarınızı geri yükleme ve daha iyi bir deneyim sunma fırsatınız var.

 

Daha iyi ve daha hızlı iletişim

Müşterilerinizi beklemez ve soruları hızlı bir şekilde cevaplamazsanız, bu profesyonelliğinizin bir işaretidir.

CRM sistemi size ve müşterilerinize zaman kazandırır-çünkü size özelleştirilebilir, kullanıma hazır e-posta şablonları, belgeler, mektuplar, teklifler, davetiyeler, haber bültenleri vb. sunar.

SMS ve e-postalar tasarlamanıza ve gönderi haftalarınızı veya aylarınızı önceden planlamanıza yardımcı olur ve müşteri hizmetleri isteklerini yanıtlarken, hız her şeydir!

Tüm iletişim geçmişi sadece bir fare tık uzakta olduğundan, CRM, iletişim özelleştirmek yinelenen sorunlara hızlı çözümler ile yanıt şablonları kullanmak, videolar ve bağlantılar göndermek ve doğrudan sistemden telefon görüşmeleri yapmanızı sağlar.

 

Daha İyi Veri Koruması

Son olarak, yılın anahtar kelimesine geliyoruz-genel veri koruma Yönetmeliği (GDPR).

Yeni AB düzenlemesinin veri koruma yönergelerine uymak için, entegre GDPR işlevlerine sahip bir CRM sistemi esastır.

Bir CRM sisteminin en önemli avantajı, size çok fazla zaman ve emek tasarrufu sağlamasıdır. GDPR’YE uygunluk karmaşık bir görevdir ve bu Gizlilik Politikası ihlal edilirse, yasal sonuçlar tehdit eder.

GDPR ile ilgili olarak, güvenli oynamalısınız.

Bir CRM sistemi ile, kişisel verilerinizi (Rıza) depolamak ve işlemek için kişilerin iznini toplayabilir ve belgeleyebilir, verilerinizi sakladığı yeni kişileri bilgilendirebilir, e-posta aboneliklerini yönetebilir ve hatta belirli kişiler grupları için kişisel veri güncelleme kurallarını ayarlayabilirsiniz.

Bu görevleri el ile gerçekleştirmek çok zaman alıcı ve hataya eğilimli olacaktır. Tüm bunları bir CRM sistemi ile yaparsanız, müşteri ile iletişimi GDPR’YE uygun olarak hızlı, güvenli ve güvenilir bir şekilde işleyebilirsiniz. Saygı ile müşterilerinizin verilerine yaklaşırsanız, bu güven oluşturur.

 

Müşteri ilişkileri önce gelir

Bir müşteri sadece bir satış fırsatından daha fazlasıdır. Harika bir ürün sunsanız bile, müşterilerinize düzgün davranmazsanız, hiçbir şey satmazsınız. Bu nedenle, iyi müşteri ilişkileri herhangi bir şirkette en önemli önceliktir.

Ve bu bir Crms’nin gücü, iyi müşteri ilişkileri kurmanıza yardımcı olur. Her müşteriye kişisel olarak hitap edebilir, düzenli temas bakımı hatırlatılır ve gerekirse sorulara hızlı bir şekilde cevap verebilir.

Yeni AB Veri Koruma Direktifi ışığında, GDPR uyumlu bir CRM sistemi, müşterilerinizle olan bağı güçlendiren ve güven yaratan güçlü bir araçtır. Kişisel verilerinizi güvenle ve profesyonelce işlenmiş olacak.

 

Olağanüstü ilişkiler nasıl oluşturulur

Güçlü müşteri ilişkileri kurmanızı ve sürdürmenizi sağlamak için, müşteri ilişkileri için bir eylem planı geliştirdik. Bu, aşağıdaki görevlerle sizi destekler:

  • Müşteriye yakınlık kurmak
  • Müşteri portföyünü daha iyi yönetmek
  • Müşterileri en son haberler ile güncel tutmak
  • Müşteriler için katma değer yaratmak

 

Sonuç

CRM yazılımı sadece müşterilere belirli bir katma değer sunmakla kalmaz, aynı zamanda şirketler de satış süreçlerini uzun vadede geliştirebilirler. CRM yazılımının uygulanmasının sorunsuz bir şekilde başarılı olabilmesi için, satış ve gönderimden pazarlamaya kadar şirkette yer alan tüm tarafların, herkesin verimli çalışmasını ve birbirleriyle el ele çalışmasını sağlamak için sistemin süreçlerine entegre edilmesi gerekir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir