Google Ads Reklamlarının İşletmenize Faydaları

Google Ads hizmeti google tarafından sunulan bir tür reklam uygulamasıdır. İstediğiniz kelimelerin kısa sürede ilk sayfada ve ilk sırada çıkmanızı sağlar böylelikle yeni müşteri kazanmanıza yardımcı olur.

Peki, Google Ads’nin bizlere faydaları nelerdir?

 

Sadece Potansiyel Müşteriler

Ads ile hedef kitlenizi hedefleyebilirsiniz. Sadece ürün veya hizmetinizle ilgilenen potansiyel müşteriler için ödeme yapmanız gibi bir avantajı var. Diğer tüm kullanıcılar reklamınızı bile göremiyor. Kullanıcıların reklamlarının hiç görüntülenebilmesi için neleri aramaları gerektiğini belirtmek için uygun anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Ayrıca coğrafi, dilsel veya zamansal seviyelere ayrılırlar. Ve tüm bunlar potansiyel bir temas noktası olarak büyük “Google topluluğu” ile. Ancak bu Ads’ın en büyük avantajlarından biri ise, tehlike getirme ihtimali de vardır: çünkü elbette Ads’i yanlış kullanıcılara hitap edecek ve gereksiz maliyetlere neden olacak şekilde de ayarlayabilirsiniz. Saçılma kayıplarını önlemek ve “yüksek kaliteli” ziyaretçiler – yani aslında dönüşüm yapan ziyaretçiler kazanmak, size bağlıdır.

Hot Leads

Ads ile müşterilerinizi aramıyorsunuz – müşterileriniz sizi arıyor! Çünkü arama isteği ile kullanıcı zaten teklifinizle ilgilendiğini gösteriyor. Düşünün ki, Google’da Pizza arayan bir kullanıcı. Bu arama, web siteniz aracılığıyla onu pizzalar hakkında haberdar etmek için mükemmel bir fırsattır:

  • Daha önce bilmediğiniz potansiyel bir müşteriyi çekiyorsunuz.

Daha da fazlası: Kullanıcıya tam da aç bir vaziyette pizza ararken rastlıyorsunuz, o zaten bunun için İnternet üzerinden arama başlattı. Daha iyi bir zaman olamazdı. “Gümüş tepsideki müşteriler” düşüncesi kafanızdan geçiyor mu? Belki. Bu işte bir kanca var mıdır? İlla ki. Tüm rakipleriniz de anahtar kelimeleri yatırdı ve şimdi bu Sörfçüyü Web sitelerine en iyi konumlandırma ve en iyi reklamlarla ikna etmeye ve sonuçta sipariş vermeye çalışıyorlar. Bu savaştan giderek daha fazla kazanan olarak çıkmak, Ads kampanyalarınızı optimize etmedeki en büyük hedeflerinizden biridir.

Maliyet Kontrolü

Google Ads ile, aslında maliyetleriniz üzerinde tam kontrole sahipsiniz. Bunlar günlük bütçenizde düzenlenir. Bu, günde harcamak istediğiniz maksimum miktardır. Herhangi bir zamanda değiştirebilirsiniz. Bir minimum ücret uygulanmaz. Örneğin, günlük 10 avroluk bir bütçe belirlerseniz, Google bağımsız olarak ay sonunda yalnızca ortalama günlük 10 avroluk bir bütçe kullandığınızı sağlayacaktır. Bugün çok fazla talep varsa veya dün sadece 8 avro kullandıysanız, örneğin, Google bütçeyi maksimum %20 oranında aşıyor. Bununla birlikte, ayın sonunda, ortalama olarak belirlenen günlük maksimuma geri dönerler. Google günlük bütçenize ulaşıldığında ne yapar? Reklamlarınızın yerleşimini, daha fazla ücretli tıklama oluşmayacak şekilde ayarlar. Google, bu durumun size ilk anda gerçekleşmemesi için, reklamlarınızın dağıtımını denetlemenize izin veren çeşitli seçenekler sunar.

Esneklik

Ads, çok esnek bir kullanım ile karakterize edilir. Tercihlerinizi ücretsiz, sınırsız zamanlarda ve pratik olarak değiştirebilirsiniz. Maksimum tıklama fiyatınızı veya günlük bütçenizi istediğiniz gibi artırabilir veya düşürebilir, coğrafi ve dilsel hedef yönelimlerinizi değiştirebilir, yeni reklamlar yerleştirebilir ve eskileri silebilirsiniz. Ayrıca ve özellikle devam eden kampanyalar sırasında. Menzilinizi genişletmeniz veya azaltmanız durumunda, yeni ülkelere teslim etmeniz veya dünya çapında çevrimiçi hizmetler sunmanız gerekir: istediğiniz zaman değişiklik yapabilirsiniz, bu da derhal ele alınacaktır. Yalnızca bazı temel hesap ayarları daha sonra değiştirilemez. Kampanyalarınız söz konusu olduğunda, güncel gelişmelere anında tepki vermek ve her değişikliği hemen çevrimiçi hale getirmek için her fırsatta bulunuyorsunuz. Ancak, bu da gereklidir, çünkü Ads dinamiktir. Rakipleri güçleniyor, yenileri geliyor, dün işe yarayan şey bugün hiçbir yere gitmiyor. Sürekli test etmeye, değerlendirme ve optimizasyon için hazırlanın.

Alaka ile yukarıya doğru

Ads ile büyük bütçeleri ve yüksek teklif fiyatlarını düşük araçlarla kesmek mümkündür. Google, kalite faktörü sayesinde, daha düşük tıklama fiyatları ve / veya daha iyi pozisyonlarla iyi ve ilgili kampanyaların ödüllendirilmesini sağlar. Bu çok demokratik yaklaşım aynı zamanda küçük işletmelerin, endüstrinin devleri ile savaşta rekabet etmelerini sağlar. Özellikle nişlerde veya küçük bölgelerde, küçük bütçeler büyük başarılar elde edebilir. 

Medya kesintisi yok

Ürününüzü veya hizmetinizi web sitenizde görüntülerseniz, teklifinizden sadece bir tıklama önce potansiyel bir müşteri almak için Ads’i kullanabilirsiniz. Faks yok, kağıt yok, aramaya gerek yok. Medya kesintisi olmadan, ilgilenen tarafa tam olarak ilgisini tatmin ettikleri yere liderlik ederler. Çift haneli aralıktaki dönüşüm oranları, bu takım yıldızından ve iyi tasarlanmış bir açılış sayfasından elde edilebilir.

Ölçülebilirlik ve Optimizasyon

Ads kampanyalarınız için tüm önemli verileri otomatik olarak hesabınızda sağlanacaktır. Zaman, maliyet ve alaka düzeyine göre bu ayrıntılı analizlerle, kampanyalarınızın, reklam gruplarınızın, anahtar kelimelerinizin ve reklamlarınızın gelişmelerini ve başarılarını istediğiniz zaman gözden geçirebilir ve optimize edebilir ve böylece Ads’in tüm avantajlarından daha fazla yararlanabilirsiniz. Dönüşüm izleme size bir hedef olarak web sitenizde bir eylem tanımlamak için fırsat verir. Tüm kampanyalarınız, reklam gruplarınız, anahtar kelimeleriniz ve reklamlarınız da bu dönüşüm temelinde değerlendirilir ve Ads hesabınızda eşlenir. Uygun web analiz araçlarının kullanımı ile ROI (yatırım getirisi) veya CpV (Ziyaretçi başına maliyet) gibi diğer önemli veriler de kampanya, anahtar kelime ve diğer seviyelerde toplanabilir. Web sitenizin ziyaretçiler tarafından nasıl kullanıldığını da görebilirsiniz.

Marka

Ads ile reklam yerleşimi yoluyla hem tıklanan hem de görüntülenen markalaşma efektlerini gören birçok ses vardır. Google şimdi “Ads markalaşma” adlı bir çalışma sundu ve markalamayı arama ağındaki Ads’in faydalarından biri olarak görüyor. En Dikkat Çekici Sonuçlar:

  • Ads ile iletişim, desteklenmeyen marka bilinirliğini %21 artırır.
  • Tüm promosyon ürünlerinin marka bilinirliği üzerinde olumlu bir etkisi vardır – reklam ne kadar yüksek olursa, bu etki o kadar büyük olur.
  • Daha fazla kişi de Ads üzerinde daha büyük bir etki yaratıyor – bu, daha fazla anahtar kelimeye yatırım yapmayı öneriyor.

İlk bakışta, bu markalaşma etkisi için çok fazla kanıt var gibi görünüyor: sadece günde sayısız reklamı düşünün. Bir şirketin reklam mesajının bin katı belirgin bir yerde görünür. Ve en iyisi: bu marka etkisi ücretsizdir, çünkü maliyetler yalnızca üzerine tıkladığınızda ortaya çıkar. Bununla birlikte, kısıtlayıcı olarak tanımlanmalıdır: yalnızca çekirdek hedef grupta olumlu etkiler olabilir. Çünkü yalnızca bir kullanıcı zaten ürünü veya hizmeti arıyorsa, ekran görüntülenir ve olası bir markalaşma etkisini tetikler. Metin ekranının görünen kısmını görüntüler: başlık, iki satırlık metin ve reklam URL’si. Çoğu reklamverenin reklam URL’SİNDE yalnızca web adresleri veya şirket adları vardır (ve bu genellikle iyi sebeplerden dolayı). Başlıktan sonraki reklam URL’si reklamınızda en fazla dikkat çekse de, iki durum arasında ayrım yapmak kesinlikle yararlıdır:

  1. Google çalışmasında incelenen reklamverenler gibi tanınmış markalar Ads’te iki etkiye güvenebilir – biri tıklama kararında olumlu bir etkidir: “daha önce duydum-şimdi bakıyorum.”Ama öte yandan tanıma değeri de:” doğru-bunu da sunuyorlar .”Burada, sağlayıcının markası kesinlikle kullanıcının bilincine daha net hareket ediyor.
  2. Kullanıcının arama talebinden sonra ilk kez gördüğü markalar ve şirketler söz konusu olduğunda, söz konusu etkiler ihmal edilir. Bilinmeyen bir marka, kullanıcının tıklama davranışı üzerinde olumlu bir dış etkiye sahip olamaz. Ve markalaşma açısından, çok fazla bilgi çok kısa bir süre içinde ona geliyor: o arama sonuçlarıyla dolu tam bir sayfa ile karşı karşıya, bunların çoğu onun için yeni. Nispeten hızlı bir şekilde, hangi web sitesini ziyaret etmek istediğine karar verir – ve gitti. Yeterince çekici görmediği teklifleri ezberlemek için zaman kalmadı. Markalama efektleri yalnızca bir kullanıcı aynı segmentte sık sık arama yaparsa ve ekran ve marka art arda görüntülenirse beklenebilir.

Öte yandan, bilinmeyen bir marka hem organik aramada hem de reklam noktalarında bulunabildiğinde biraz farklı görünüyor. Burada zaten kullanıcının ekranında iki kez görünür. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, organik aramada zaten ön planda olan Ads ile anahtar kelimeleri yatırmanın bir nedeni olabilir. Özellikle Google’ın Görüntülü Reklam Ağı’nda markalaşma çabalarınızı yapın. Bu, büyük web portallarından küçük, özel web sitelerine kadar binlerce web sitesi içerir. Orada çekirdek hedef kitlenizin dışındaki kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Öte yandan, metin reklamlara ek olarak, resim veya video reklamlar gibi markalaşma faaliyetlerine uygun diğer reklam formatları da mevcuttur. Bunları Google Arama sonuçları sayfasında bulamazsınız. Ads’ın avantajlarını biliyorsanız, sınırlamaların da farkında olmalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir