Facebook ve Instagram Reklamları Nasıl Yapılır?

 

 ADIM 1: HEDEFLERİNİZİ DÜŞÜNÜN

Nereye gideceğinizi zaten biliyor musunuz? Bir kampanya başlatmadan önce, özenle elde etmek istediğiniz şey hakkında fikir sahibi olun.

Aşağıdaki hedefler ile Facebook’daki kampanyanızı takip edebilirsiniz:

  • Hayran sayfanızdaki yayınlarla olan etkileşimi artırmak istiyorsunuz – belki de azalan bir organik erişim nedeniyle.
  • Hayranlarınızın sayısını artırmak istiyorsunuz.
  • Web siteniz veya çevrimiçi Mağazanız için trafiği artırmak istiyorsunuz.
  • Satış, bülten abonelikleri veya müşteri adayları oluşturmak istiyorsunuz.
  • Mobil uygulamanız için daha fazla indirme almak istiyorsunuz.
  • Mobil Uygulamanızla etkileşimi artırmak istiyorsunuz.
  • Yerel şirketinizin yakınındaki insanlara ulaşmak istiyorsunuz(örn. 500m-1000m’lik bir yarıçap içinde).
  • Facebook etkinliğiniz için etkinlik taahhütleri veya katılımcılar oluşturmak istiyorsunuz.
  • Sen teklifler (örneğin bir kupon) ile yerel iş içine daha fazla kişi getirmek istiyorum.
  • Facebook’taki videonuzun görüntüleme sayısını artırmak istiyorsunuz.

 

ADIM 2: DOĞRU KAMPANYA HEDEFİNİ SEÇİN

Amacınız belli ve aklınızda mı? Mükemmel, o zaman başlayabilisiniz!

Kampanyanızı başlatmak için Facebook reklam Yöneticisini https://www.facebook.com/ads/manager/creation açın. İlk adımda kampanyalarınızın hedefini seçmeniz gerekir. Hedefiniz hakkında henüz net değilseniz, daha başlamayın, lütfen 1. adıma geri dönün!

Belirtilen hedefe bağlı olarak, Facebook sizin için uygun kampanya türünü seçecektir. Şu anda 13 farklı hedef veya kampanya türü arasında seçim yapabilirsiniz. Bunlara daha yakından bir göz atalım.

  • Paylaşımınızı tanıtın
  • Sayfanızı öne çıkarın
  • İnsanları web sitenize yöneltin
  • Web sitenizde dönüşüm sağlayın
  • Uygulamanızın indirilme sayısını arttırın
  • Uygulamanızın etkileşimini arttırın
  • İşetmenizim yakınındaki insanlara ulaşın
  • Etkinliğiniz için katılım sayısını arttırın
  • İnsanların teklifinizi kabul etmesini sağlayın
  • Görüntülü Arama alın
  • Ürün kataloğunuzu öne çıkarın
  • İşletmeniz için Leads toplayın
  • Marka ününüzü arttırın

Paylaşımınızı tanıtın

“Sayfa gönderileri ile etkileşim” hedefi ile, fan sayfanızdaki İlanları tanıtabilirsiniz. Organik ulaşmak azalan zamanlarda, bu kendi İlanları ile daha fazla kişiye ulaşmak için harika bir yoldur.

Bu kampanya hedefini seçerseniz, Facebook seçtiğiniz bir gönderinin Hayranlarınıza veya web sitesi ziyaretçilerinize gösterilmesini sağlar. Bu kampanya türü ile hayran sayfanızın erişimini artırırsınız.

Sayfanızı öne çıkarın

Fan sayfanızda daha fazla taraftar olsaydı güzel olmaz mıydı? Endişeye gerek yok! Bu amaç için uygun bir kampanya türü de var.

“Sayfanızı vurgulayın” seçeneği ile reklamlar gibi sözde sayfayı değiştirirsiniz. Bu, hayran sayısını arttırmanın en etkili yoludur. Sayfayı, örneğin, henüz hayranınız olmayan web sitenizin tüm ziyaretçilerine reklamlar gibi kontrol edebilirsiniz.

İnsanları web sitenize yönlendirin

Web sitenizde, çevrimiçi mağazada veya Blogunuzdaki trafiği artırmak istiyorsanız, kampanya hedefi ”insanları web sitenize yönlendirin“ilk tercihinizdir. Bu kampanya hedefini seçerseniz, bağlantı veya atlıkarınca reklamları etkinleştirilir ve bağlantı veya Karusell reklamları ile Web sitenize doğrudan Facebook kullanıcıları getirir.

Web Sitenizde dönüşüm sağlayın

Eğer bir online mağaza çalıştırmak veya bülten için kayıtları artırmak veya potansiyel müşteri oluşturmak istiyorsunuz? O zaman burda doğrusunuz.

Bu kampanya hedefi ile, web sitenizde satış veya bülten kayıt artırabilir, Bu hedefe ulaşmak için, burada bağlantı veya atlıkarınca reklamlarını da değiştirirsiniz.

Önemli: bu kampanya türünü seçmek için Facebook Pikselinin web sitenizin teşekkür sayfasına entegre olması gerekir. Sadece bu Pikselle dönüşümler ölçülebilir ve kampanyanız optimize edilebilirsiniz.

Uygulamanızın indirilme sayısını arttırın

Bir uygulamanız varsa, Facebook’ta da reklam verebilirsiniz. Bu özel olarak geliştirilmiş kampanya türü, AppStore veya Google Play’deki indirmeleri artırmanıza yardımcı olur. Facebook’un kesin hedeflemesi, bir uygulamayı tanıtmak için harika fırsatlar sunar.

Örneğin, Facebook’ta uygulamanızın yalnızca geliştirildiği cihazlarda reklamını yapabilirsiniz.

Kullanıcıların aktif bir WiFi bağlantısı varsa buna ek olarak, sadece uygulamanız için reklamları kontrol edebilirsiniz. Bu bir indirme olasılığını artırır ve tıklama-indirilme oranını artırır.

Uygulamanızın etkileşimini arttırın

Bu reklam formatı ile, Facebook’ta uygulamanızı zaten yükleyen ancak bir süre kullanmamış olan kişilere ulaşabilirsiniz. Uygulamanızın etkileşim oranlarını artırmak için Deeplinks’i kullanabilirsiniz.

İşletmenizin yakınındaki insanlara ulaşın

Cool bir kafe, şık bir bar ya da şehirdeki en hip giyim mağazasını mı işletiyorsunuz? Facebook’un yerel farkındalık reklamları ile şu anda şirketinize çok yakın olan kişilere ulaşabilir ve doğrudan mağazanıza getirebilirsiniz. Bu reklamlar, mağazanızın birkaç yüz metre içinde hedeflenir ve çok alakalı kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Etkinliğiniz için katılım sayısını arttırın

Bu seçenek ile Facebook etkinliğiniz için daha fazla katılımcı elde edersiniz. Hafta sonu şehrin en iyi partisini mi düzenlemek istiyorsun? O zaman bu reklam formatı ile tam doğru yoldasın.

İpucu: Facebook’ta bir etkinlik oluştururken, çekici bir kapak resmi ve etkinliğin ayrıntılı bir açıklamasını sağlamalısınız. Bunlar reklamlarınızda da kullanılır ve kayıt oranını arttırır.

İnsanların teklifinizi kabul etmesini sağlayın

Bu reklam formatı ile yerel şirketler için mükemmel olan sözde Facebook tekliflerini yaratırsınız. Facebook teklifleri kuponlar gibi kullanılabilir ve daha fazla insanın işinize girdiğinden emin olun.

Bir kafenin operatörü olarak, ücretsiz Espresso için bir kupon sunabilir ve şehrinizdeki insanlara uygulayabilirsiniz. Bu kupon Facebook’taki kullanıcılar tarafından talep edilebilir. Kullanıcılar daha sonra bir kod alırlar. Ve bu kupon kodunu mağazanızdan talep edebilirler.

Görüntülü Arama alın

Videolar kesinlikle haber akışının ayrılmaz bir parçasıdır.Video reklamlar, ürünlerinizin, şirketinizin veya markanızın dikkatini artırmak için mükemmel bir yoldur.

Facebook’a bir Video uygulamak için bunu doğrudan Facebook’a ve ardından uygulamak için bu tür bir reklamla yüklemelisiniz.

Ürün kataloğunuzu öne çıkarın

Bu tür kampanyalarla, çevrimiçi mağazanızın ürünlerini Facebook’ta otomatik olarak tanıtabilirsiniz. Dinamik reklamlar, e-Ticarette mükemmel bir reklam biçimidir! Bu yeniden hedefleme prensibini Amazon veya Zalando gibi büyük oyunculardan kesinlikle biliyorsunuz. Çevrimiçi mağazalardan birini ziyaret ederseniz, en son görüntülenen ürünleri Newsfeed’inizde tekrar göreceksiniz.

Dinamik reklamlarla otomatikleştirmek size çok fazla iş ve zaman kazandırır. Özellikle ürün yelpazenizde yüzlerce hatta binlerce ürün varsa, bu, örneğin, mağazanızdaki ürünlerin baktığı ancak satın almadığı reklamlarla tekrar insanlara ulaşmak için ideal bir araçtır.

İşletmeniz için Leads toplayın

Potansiyel müşteri reklamları, Facebook’tan daha yeni bir reklam biçimidir. Bu reklam biçimi, kullanıcıları ve şirketleri sadece iki tıklama ile birbirine bağlar. Lead Ads, formların sıkıcı ve uzun doldurulmasını büyük ölçüde kolaylaştırır.

Marka ününüzü arttırın

Kampanya hedefi “marka ünü“, Facebook’taki reklamlarla mümkün olan en büyük markalaşma etkisini elde etmek için özel olarak tasarlanmıştır. Bu amaçla, reklamlarınızın teslimi, kullanıcılar tarafından Newsfeed’de geçirilen süre için optimize edilir ve böylece mümkün olan en yüksek reklam geri çağrısını oluşturur.

 

ADIM 3: KAMPANYANIZ İÇİN DOĞRU HEDEF GRUPLARI SEÇİN

Hedefinize uyan kampanya hedefini seçtiniz mi? Çok iyi! Şimdi doğru hedef grup(lar)ı tanımlayalım.

Bu yaklaşımı göstermek için, örnek olarak “insanları Web sitenize yönlendirin” kampanya türünü kullanıyorsunuz. Bu yüzden amacınız Blogunuzdaki trafiği arttırmaktır.

Kampanyanızla farklı bir hedefiniz varsa, bu sorun değildir. Hedefinizden bağımsız olarak kendinizi aşağıdaki adımlara yönlendirebilirsiniz. Prosedür tüm kampanya türleri için hemen hemen aynıdır.

 

ADIM 4: REKLAMLARINIZIN NEREDE GÖRÜNTÜLENECEĞİNİ BELİRLEYİN

Hedef kitlenizi tanımladıktan sonra, reklamlarınızın yerleşimini siz belirlersiniz. Bu sayede, reklamlarınızın Facebook kozmosuna nereye yerleştirilmesi gerektiğini siz belirlersiniz.

 

ADIM 5: BÜTÇENİZİ AYARLAYIN

Bu adımda, kampanyanızın bütçesini belirlersiniz. Burada girdiğiniz bütçe, kampanyanızda harcamak istediğiniz maksimum tutardır. Günlük veya çalışma zamanı bütçesi arasında seçim yapabilirsiniz

Günlük bütçeyi seçerseniz, belirtilen miktar günlük harcamaya istekli olduğunuz maksimum miktara karşılık gelir. Çalışma zamanı bütçesi’ni seçerseniz, girilen tutar, kampanyanızın tüm süresi boyunca harcamak istediğiniz maksimum tutara karşılık gelir.

Temel olarak, sosyal medya devinin reklam aracı çok kolay bir şekilde oluşturulmuştur ve fazla tecrübesi olmayan herkesin bir reklam oluşturmasına izin verir. İlk adımlar burada:

  • reklam hedefini seçin
  • Adı ve kampanya oluşturun
  • hedef grubu seççin
  • bütçeyi ve programı ayarlayın
  • görüntü, metin ve CTA ile ekranı tasarlayın
  • Reklam önizleme alanında İnstagram için seçeneği seçmeniz gerekir

Orada, araç reklamın yerleştirilmesi için akla gelebilecek tüm yerleşimleri görüntüler. Facebook ve instagram’da aynı anda reklam yerleştirmenizi önerir. Tabii ki, sadece İnstagram’da reklam vermek de mümkündür. Bunu yapmak için, İnstagram dışında varsayılan yerleşimleri kaldırmanız gerekir.

 

Sonuç:

Facebook ve Instagram’da reklam vermek sadece B2C şirketleri için enteresan değil. Instagram reklamları da B2B şirketleri için çok umut verici olabilir. Reklamların odak noktası hala bir süre önce marka bilinirliğini arttırmakla birlikte, “Şimdi satın al” veya “şimdi kitap” gibi eylemlere çağrı yoluyla hedeflenen satışları artırmak da mümkün. “Şimdi uygula” gibi eylemlere çağrı ve nispeten genç kullanıcı grubu da instagram’ı şirketler için bir işe alım kanalı olarak çekici kılıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir