Infuencer Pazarlama ve Faydaları

 

Influencer pazarlama konusu birkaç yıldır yükselişte. Geniş kapsamlı blog yazarları yalnızca sosyal ağlarda değil, aynı zamanda dergi kapaklarında, reklam spotlarında veya tayt markaları, kozmetik şirketleri ve diğer birçok ürün için kampanya yüzü olarak da görülebilir. Peki influencer marketing nedir zaten? Influencer pazarlama kampanyası hangi hedef gruplar ve müşteriler için uygundur? Etkileyici pazarlamanın faydaları nelerdir? Ve bir mikro influencer ile nano influencer arasındaki fark tam olarak nedir?

Instagram pazarlama ne anlama geliyor?

Instagram pazarlama, yüksek erişimli çarpanların marka veya ürünleri takipçilerine sunması ve böylece onları satın almaya teşvik etmesiyle karakterize edilir. Bu tür bir reklam, bir kişinin özel Instagram veya YouTube varlığına veya bloglarına, en iyi durumda kişisel bir ürün önerisi gibi davranacak ve bu nedenle güvenilir olacak şekilde entegre edilmiştir.

 

Influencer marketing ile sosyal medya platformlarında nasıl erişim elde edebilirsiniz?

Influencer, hedef grubu içinde yüksek erişim ve kabul, yüksek sayıda abone veya okuyucu ve en iyi durumda, gönderileri arasında çok fazla etkileşim ile karakterizedir. Influencer terimi, belirli sayıda takipçiyle bağlantılı değildir. 1.000 takipçisi ve daha fazlasıyla, takipçilerini satın almaya teşvik ederse ve toplulukta çok fazla ilham verirse, biri mikro-influencer olarak adlandırılabilir. Nano-influencer artık moda – 1.000’den az takipçisi ile çok dar bir nişe hizmet edebilirler ve topluluklarında yüksek düzeyde güvenilirliğe sahip olabilirler çünkü birçok takipçinin arkadaşlar, tanıdıklar ve aile üyeleri olduğu varsayılabilir.

Genellikle etkileyiciler en az beş basamaklı bir takipçi sayısına sahiptir, hatta altı basamaklıdır. Bu erişim, çeşitli sosyal medya kanalları aracılığıyla da birikebilir.Tik Tok gibi yeni platformlar, yaygın platformlar Youtube, Facebook ve Instagram’a alaka düzeyi dalgalı bir şekilde düzenli olarak eklenir. İşletmeler, influencer pazarlamasını ele alırken tüm sosyal medya kanallarını dikkate almalıdır – ancak en yaygın olanı, sayısız avantajı nedeniyle Instagram’dır. Instagram’da takipçiler özellikle içerik oluşturucularla ilgileniyor, çünkü her konuda ve ürün önerileri söz konusu olduğunda yargısına özellikle güvenilen her sektörde yerleşik blogcular var. Hedef grubun markasının yönelimine, konusuna ve demografisine bağlı olarak Facebook, influencer reklamcılığı için de uygun olabilir.

Kendi ürününüz için doğru influencer’i ararken, pazar çok kafa karıştırıcı olduğundan ve yeni trendlerle dinamik olarak değiştiğinden, uzman bir ajansla çalışmanızı öneririz. Ajanslar bu noktada netlik sağlar ve markaya ve ürüne uyan ilgili influencerlar ile temas kurarlar.

 

Influencer pazarlama Instagram’da nasıl çalışır?

  • Instagram aynı zamanda Almanya’da 20 milyon kullanıcıyla 2020’nin en popüler sosyal medya platformudur (2019 itibariyle).
  • Instagram kullanıcılarının yaklaşık yüzde 60’ı 18 ile 24 yaş arasındadır.
  • Bir etkileyicinin feed’inde bir ürün yerleştirme ile satışlar zaten oluşturulabilir.
  • Instagram güçlü bir şekilde görüntü odaklıdır; Instagram hikayeleri aracılığıyla kısa video öğeleri eklenebilir. Bu kombinasyon, ürün veya hizmetleri sunmak için idealdir.
  • Instagram, takipçilerin bir ürünü doğrudan satın alabilecekleri veya kendi bloglarına yönlendirilebilecekleri birçok farklı işletme özelliği sunar. Daha sonra derinlemesine bilgiler ve incelemeler ve nasıl yapılır talimatları gibi çeşitli makaleler bir blogda sunulabilir.
  • IG TV özelliği, daha uzun videolar yayınlamak için de kullanılabilir.

 

Influencer pazarlamada hangi stratejiler var?

Influencer pazarlama, şirketler için birçok avantaj sunar. Influencer’larla çalışmayı sosyal medya stratejinize entegre etmek istiyorsanız, beklentilerinizi ve hedeflerinizi önceden net bir şekilde tanımlamalısınız. Sonuçta, etkileyici pazarlama, klasik performans pazarlamasıyla ilgili değildir. Aksine, şunlarla ilgilidir:

  • Hikaye anlatma
  • Duygusal markalaşma
  • Davet/Teklif
  • Yüksek kaliteli fotoğraflar ve videolar
  • İncelemeler, referanslar ve ürün saldırıları gibi ilgi çekici makaleler

Tüm bunlar, doğru yapılırsa, bir markaya uzun vadeli müşteri sadakati ile sonuçlanabilir.

 

Influencer pazarlamanın avantajları nelerdir?

Influencer pazarlama, şirketlere çeşitli avantajlar sunar ve daha iyi koşullar altında, daha fazla görünürlük ve pazarda daha fazla etki sağlayabilir, bu da sonuçta daha büyük başarı ve marka güvenilirliğinde artışla sonuçlanabilir:

  1. Etkileyenler, şirketlere geleneksel medyadan daha fazla erişim sunuyor (Vogue 2019 baskısı yaklaşık 100.000 kopya, moda etkileyicisi Caro Daur’un 2.1 milyon Instagram abonesi var).
  2. Influencer pazarlama maliyetleri, diğer pazarlama biçimlerinden daha düşük olabilir.
  3. Etkileyenler yaklaşılabilir olarak algılanır – şirketler ve müşteriler arasındaki mesafeyi kapatırlar ve hedef gruplarla şirketlerin kendilerinden daha doğrudan iletişim kurabilirler.
  4. Doğru influencer seçimi sayesinde kendi hedef kitlenize özel olarak hitap edilebilir.
  5. Başarı, katılım oranı açısından kolayca ölçülebilir. Diğer seçenekler, örneğin, satın alımları takip etmek için kullanılabilen indirim kodlu promosyonlardır.
  6. Influencer pazarlamayı kullanırsanız, yalnızca satış üretemez, aynı zamanda kendi erişiminizi de artırabilirsiniz.

Influencer pazarlama ne kadar pahalı?

Influencer kampanyasının maliyetleri, genel olarak ölçülemez. Etkileyenlerin tazminatına ve etkisine bağlıdırlar ve bunlar geniş çapta dalgalanabilir. Birçok influencer, fiyatlarını kendileri belirledi ve kanallarında bir ürün sunmak için üç, dört veya beş basamaklı meblağları çağırdı. Çoğu durumda, etkileyiciler ve şirketler aynı şekilde uzun vadeli işbirliğinden yararlanır, böylece temas, çeşitli pazarlama kampanyaları yoluyla derinleştirilebilir ve markanın içeriğinin iletişimi, etkileyicinin akışına özellikle güvenilir ve doğal bir şekilde entegre edilebilir.

 

Influencer pazarlama söz konusu olduğunda şirketler nelere dikkat etmelidir?

Sosyal medya platformlarında başarılı influencer pazarlamasını yürütmek için şirketler influencer’larını dikkatli seçmelidir. Ürün ve marka kişiliği, yasal koruma ve açık anlaşmalar hakkında ayrıntılı brifingler, pazarlama önlemlerinin başarısına katkıda bulunur.

Ayrıca, şirketlerin Instagram’da halihazırda aktif olduğu ve en iyi durumda, etkileyicinin ilgilenen takipçilerinin marka, hizmet ve ürünler hakkında bilgi sağlayabileceği çekici bir profil gösterebilmesi, influencer’larla işbirliği içinde reklamın yerleştirilmesi için de çok önemlidir. Sadece bir hesap oluşturuyorsanız, etkileyicileri kullanmak için beklemelisiniz. Etkileyenler bir hesabın büyümesini büyük ölçüde hızlandırabilir – ancak başarılı bir kampanya için, kendi hesabınızda şirketin nasıl çalıştığını anlatan en az dört haneli takipçi sayısı veya en az 20 ila 30 çekici görsel bulunmalıdır. Örneğin, pazarlama odağı yalnızca Instagram’a odaklansa bile, Facebook ve Youtube gibi diğer büyük sosyal medyadaki profillerin de düzenli olarak tutulduğu unutulmamalıdır.

Şirket içi uzmanlık eksikliği varsa, etkileyicilerle iletişimin yanı sıra kampanya ve işbirliklerini yürütmek için harici bir kurum çağrılabilir. Elbette bu, influencer’ların ücretine eklenmesi gereken masrafları beraberinde getiriyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir