İçerik Stratejinizde Odaklanmanız Gereken Trendler
Kullanıcı giderek daha hassas hale geliyor. Optimize edilmiş içeriğe güvenin.
İçerik pazarlaması artık şirketlerin zihnine geldi. Doğru yapmak istiyorsanız, burada uzun vadeli bir stratejiye odaklanın. Bununla birlikte, bu, kendinizi bu strateji dahilinde kalıcı olarak kullanıcıyla uyumlu hale getirmeniz ve geleceğin belirlediği dijitalleşmenin gereksinimlerini karşılamanız gerektiği anlamına gelir. Böylelikle bütçenizi etkin kullanırsınız.
Ve içerik yalnızca web sitenizin içeriğini değil, aynı zamanda bloglarınızı, grafiklerinizi, podcast’lerinizi ve tüm röportajlarınızı da içerir. Stratejinizi, mevcut teknolojinize ve personelinize göre tüm yönergeler ve kurallarla kontrol edin. Güncel misin? Trendler, pazarlama karışımınıza anlamlı bir şekilde entegre edildi mi?
Marketing is telling the world you’re a rock star. Content marketing is showing the world you are one.
Robert Rose
Trend 1: Yapay Zeka
Yapay zeka (AI) 2020’de giderek daha önemli hale gelecek. Birçok şirket için hala bir bilim kurgu dokunuşu var. Ancak doğal olarak her yerde yolunu bulduğunu unutmamalıyız. Satış desteği ve hiper hedefleme için sohbet robotları günün sırasıdır. Hiper hedefleme, kullanıcılarınızın davranışları hakkında bilgi sağlar ve mesajınızın optimize edilmiş yerleşimini tahmin etmeye devam eder. Ayrıca, hassas bir şekilde dağıtılan, kişiselleştirilmiş içerik ve kesin fiyatlandırma için kullanılır.
2019’un ortalarından beri, AI’nın tüm metin pasajlarını oluşturmasına izin veriyorlar. Bununla birlikte, karmaşık cümleler burada hala gerçek bir zorluktur. Ancak mesajlar optimize edilebilir. Burada yapay zeka, doğal dili tanıyabilmeli ve ayrıca örneğin anlatı türü ile duyguları ayırt edebilmelidir. Ve aslında AI ile optimize edilmiş reklam mesajlarının kullanıcı için iki kat daha etkili olduğunu gösteren ilk girişimler var.
Trend 2: Kişiliğe güvenin
Her gün milyonlarca insanın interneti kullandığını unutmamalısınız. Kendinizi basit bir reklam mesajı vermekle sınırlarsanız, bugün artık başarılı olamazsınız. Bu devasa pazarda kendinizi kişiselleştirmeniz gerekiyor. Tüm web, giderek karakter ve kişiliğe yöneliktir. Site yalnızca ürünlerinizle ilgiliyse, kullanıcılarınızla önemli bağlantı aracı eksiktir. Bu şekilde yönlendirilen web sitelerinden bile kaçınılır. Sihirli kelime özgünlüktür. Güvenilir etkileyicilerden gelen gerçek incelemeler bile gerekli güveni yaratır. Karakter ve kişilik, ziyaretçilerinizi bağlar. Bu, ürünlerinize hayat vermek için kullandığınız duygular yoluyla da olabilir.
Trend 3: Canlı videolar
Videolar kendi başlarına yeni değil, ancak 2020 giderek daha fazla canlı video görecek. Bunun nedeni, burada tamamen farklı bir yakınlık ve özgünlük yaratılmasıdır. Kendinizi daha somut hale getirdiğiniz için kullanıcılarınızın kalma sürelerini de artırdıkları kanıtlanmıştır. Bu aynı zamanda daha fazla güven sağlar ve müşterilerinizi bağlar. Bununla birlikte, burada kendi kendini tasvir etmekten de kaçınılmalıdır. Bu, katma değerle ilgili, imajla ilgili değil. Burada da stratejik ve uzun vadeli düşünmelisiniz. o zaman karşılığını alacak.
Trend 4: Ses içeriği pazarlaması
2020’de ziyaretçilerinize sesli içerik sunun. Bu, kullanılabilirliği önemli ölçüde artırır. Bunun da kullanıcı deneyimi üzerinde olumlu etkileri vardır. Böylece içeriğiniz bu arada ve hepsinden önemlisi hızlı bir şekilde tüketilebilir. Bu, sürekli artan bir popülerlik sağlar.
Ve bir başka olumlu yan etki: Sayfanızın erişilebilirliği artırılarak derecelendirilir ve bu da sıralamada iyileşmeye yol açabilir.
Trend 5: Sesli Arama
2020’de kullanıcıların sesli araması yüzde 50’nin üzerine çıkacağından, sesli arama konusu tüm içerik pazarlama ekiplerinde önemli bir konu. Bu ses asistanları da son derece hızlı gelişiyor. Google sesli araması da buna tepki veriyor.
2020’de artık yalnızca mobil alanda duyarlılığa güvenmek yeterli olmayacak. Sese ve sese duyarlılığa ek odaklanma giderek daha önemli hale geliyor.
Trend 6: Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik
Tüketiciler karar verdi: Wyng içerik dergisinin araştırması, yüzde 85’inin kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği saf marka içeriğine tercih ettiğini buldu. Ek olarak, kullanıcılarınız kendi içeriklerini sosyal medyada dağıtmayı daha çok tercih ediyor, bu da daha fazla etkileşim ve elde tutmaya neden oluyor. Ayrıca toplulukla birlikte çok fazla çaba harcarsınız. Kullanıcıyı doğru yöne yönlendirmek, yani buradaki kavramsal çalışmayı ihmal etmemek ve içeriği kendisi üretmeye ve mümkünse farklı platformlarda paylaşmaya motive olmak, önemli bir rekabet avantajı anlamına gelebilir. Ayrıca yarışmalarla kendinizi tekrar tekrar motive edebilirsiniz.
Trend 7: Sosyal Ticaret
2020’de büyüyen bir başka trend de sosyal ticaret. Yani doğrudan sosyal medya platformlarında alışveriş yapma imkanı. Birçok kullanıcı için bu, alışveriş deneyimini daha keyifli, daha kolay ve her şeyden önce daha hızlı hale getirir. Bu, hareket halindeyken bile hızlı satın alımları mümkün kılar.
Tabii ki, içeriğiniz burada yüksek bir karar kriteri. Burada da ilgili içeriği ilginç ve modern bir şekilde sunmalısınız, çünkü yalnızca bu sizi rekabetten ayıracaktır. Uygun resimlere ve hedef kişilerinizin özdeşleşebileceği bir hikayeye dikkat edin. En iyi kelimelerde bile minimum içeriğe odaklanmalı ve yine de nasıl büyüleyeceğinizi bilmelisiniz.
Sonuç
bir trend, ancak 2020 için gerekli: özgün kalın!
Telaşlı bir şekilde değişmeyin ve her şeyden önce her trendin peşinden koşmayın. Açık kalın ve bunları yalnızca sizin ve şirketinizin arkasında durduğunuz pazarlama karmanıza ve içeriğinize entegre edin. Değerlerinizi, bireysel güçlerinizi inkar etmeyin ve yine de kendinizi heyecanlandırın. Kullanıcı size teşekkür edecek ve böylece başarınıza katkıda bulunacaktır.