Google Shopping Nedir?                                             

 

Dünya çapında her gün Google’a yaklaşık 4 milyar arama sorgusu gönderilir – dakikada yaklaşık 3 milyon arama sorgusuna eşdeğerdir. Bu taleplerin büyük bir kısmı, yüksek satın alma ilgisine sahip kullanıcılardan gelmektedir. İstediğiniz ürünleri rahatça eve sipariş etmek için Google’da arama yaparsınız. Bu satın alma ilgisini karşılamak için Google Shopping hizmetini kullanılabilir hale getirir.

 

Herkes Google alışverişi bilir. Eğer belirli bir ürün için Google araması yaparsanız, sonuçların yanında veya üstünde göz alıcı küçük kutuları her zamanki listenin üstünde bulacaksınız. Resimler, fiyatlar ve sadece bu aranan ürünlerin sağlayıcıları-bir online mağazaya benzer. Ancak Google alışverişinin kendisi bir çevrimiçi mağazası değil, baskın arama motoru tarafından sunulan bir reklam fırsatıdır. Ve iddialı mağaza operatörlerinin yüksek tıklama oranları elde etmek için bu seçeneği kullandığınını anlamak gayet basit.

 

(Örnek: Google Alışveriş Reklamları)

 

Google alışveriş arkasında ne var?

Google alışveriş Adwords’ün bir parçasıdır. Burada sadece tanımlanmış metin veya resim ekranı görüntülenmez. Bunun yerine, mağaza operatörleri Google için çevrimiçi mağazalarından standartlaştırılmış verileri serbest bırakır. Bu veriler, bir ürün görüntüsünün, fiyatın, nakliye masraflarının ve bayi adının gösterildiği ürün kutularının temelidir. Google, kutuların tasarımını belirler.

Ödeme TBM açık artırma prosedüründe yapılır (TBM = tıklama başına maliyet). Bu, mağaza operatörünün belirli arama sorguları için bir tıklamanın ne kadar değerli olduğunu belirleyebileceği anlamına gelir. İlke oldukça basittir: teklif ne kadar yüksek olursa, teklifin belirgin bir konuma yerleştirilmesi o kadar iyi olur – yani mümkün olduğunca.

 

Google alışveriş benefitsin faydaları nelerdir?

Bu sistemin en önemli avantajı elbette açıktır: Google alışveriş Google’dan. E-Ticarette çalışan kimse en büyük arama motorunu geçemez. Potansiyel alıcıların çoğu, bir ürün ararken önce Google’a gider ve arama alanına bir anahtar kelime girer. Ve birçoğu zaten arama alanının hemen altındaki alışveriş sekmesini kullanıyor; bu da artık sekmeler, haritalar ve videolar kadar önemli. Eğer online alışveriş alışkanlıkları dikkate alınmazsa, uzun vadede, son derece rekabetçi olan internet pazarında hayatta kalma şansınız zorlaşır.

Google kendisini bir pazar yeri olarak Google Alışverişiyle sunuyor – bu nedenle mağaza operatörleri bu fırsatı kullanıyor. Bu avantaja, Google’ın doğru bir arama motoru olarak itibarı da aittir. Kullanıcılar Google’a güveniyor. Bir arama isteğinin sonucu olarak en üstte görünen şey, her şeyden önce tek başına yerleştirme dolayısıyla güvenli görünüyor. Google’ın itibarı yüksek tıklama ve dönüşüm oranlarıyla sonuçlanır.

Son derece rekabetçi bir pazarda faaliyet gösteren herkes için, Google alışveriş bugün vazgeçilmez olmalıdır. Bu niş ürünler için farklı görünüyor. Çünkü çok az rakip ile reklamlar genellikle oynanmaz. Özel ürünler için, web sitesi optimizasyonu bu nedenle daha yararlıdır.

 

Google alışveriş nasıl çalışır?

Kendi çevrimiçi Mağazanızdaki ürün sonuç listesine yerleştirilirse, bu ilk başta mağaza operatörüne hiçbir maliyeti yoktur. Ödeme yalnızca kullanıcı bağlantıyı tıkladığında yapılır. Bu tıklama potansiyel alıcıyı doğrudan çevrimiçi mağazaya yönlendirir. Google’ın olayların ilerlemesi ile ilgisi yoktur.

Google alışverişinin maliyeti rekabete bağlıdır. Ancak, satış başına yüzde 10 ila 15 maliyet beklemeniz gerekir. Bu değeri elde etmek veya hatta geliştirmek için, aynı zamanda bir ürünün Mağazadaki tanıtım sunumuna da bağlıdır. Sonuçta, kullanıcılar satın alma kararlarını sadece fiyata değil, aynı zamanda bir çevrimiçi mağazanın genel izlenimine de bağlı kılmaktadır.

 

Google alışveriş nasıl kurulur?

Merchant Center’da oturum açmak için tek ihtiyacınız olan bir Google Hesabı ve bir Adwords hesabıdır. Ticaret merkezine kayıt merchants.google.com.

Diğer adımlar:

  • Web sitesi URL’si onaylanmalı ve talep edilmelidir. Google bu amaç için çeşitli seçenekler sunar.
  • Merchant Center!(Adwords hesabıyla bağlantılıdır).
  • Ürün verileri daha sonra aktarılır veGoogle alışveriş ve diğer hizmetler için kullanılabilir hale getirilir. Bu, ürünle ilgili tüm önemli verileri içeren beslemeler ile yapılır. Feed’ler önce oluşturulmalı ve sonra yüklenmelidir.
  • Feed’i oluşturduktan ve yükledikten sonra, AdWords’te istediğiniz zaman reklam kampanyaları oluşturulabilir.
  • Yeni başlayanlar için, önce test yayınlarını denemeniz önerilir. Tüccar Merkezi de bu amaç için bir işlev sağlar. Test yayınları yayınlanmayacaktır.

 

Google alışveriş nasıl optimize edilir?

Google Alışveriş‘ten en iyi şekilde yararlanmak ve yüksek dönüşüm oranları elde etmek için Adwords’ten bilinen TBM sürecine dair bir fikir geliştirmeniz gerekir. Bununla birlikte, Serps’deki en iyi koltuklar için savaşta, sadece sayılanların TBM teklifleri değil. Google ayrıca, ürün görüntüleri gibi bireysel verilerin kalitesini ve eksiksizliğini de değerlendirir. Bu nedenle, Google Alışveriş‘i kullanan herkes, tüm ayrıntıları optimize etmek için her türlü çabayı göstermelidir. Örneğin:

  • Başlık (burada tam 70 karakter kullanılması tavsiye edilir)
  • Görüntü formatları (en iyi JPG, GIF, BMP, PNG veya TIF)
  • Ürün gerçekliği (örneğin, doğru bir fiyat)
  • ve son olarak, feed ve ürün URL eşleşmesi

İpucu:  Tüm özellikler Google Merchant Center’ın destek sayfasında açıkça listelenmiştir. Google’ın bu yönergelerine kim bağlı kalırsa, kesinlikle yanlış bir şey yapamaz.

 

Sonuç        

Mümkün olduğunca hassas bir veri akışı sayesinde, Google alışveriş kampanyanızı müşterilerinize uyarlayabilir ve doğrudan ilgili hedef kitleye hitap edebilirsiniz. Bu nedenle Google alışveriş, AdWords İş Ortağı programının bir parçası olarak çevrimiçi alışveriş operatörleri için vazgeçilmezdir. Sadece özlü ve tutumlu veritabanı ile artan erişim, trafik ve satıştan yararlanabilirsiniz. Bu kaliteye bağlıdır: veri beslemesindeki tüm verilere ve detaylarına dikkat ettiğinizden emin olun. Google, veri akışını ürün özellikleriyle doğru şekilde nasıl dolduracağınıza dair birçok değerli ipucu sunar. Ek bilgi, müşterilere daha iyi hitap etmenize ve böylece mağazanızın öğelerini daha geniş bir kitleye sunmanıza yardımcı olur. Özellikle güçlü rekabete sahip mağaza operatörleri Google alışverişi yok saymamalı. Merchant Center’daki kurulum ücretsiz olduğundan, bu sistemi kendiniz denememek için hiçbir neden yoktur. Çevrimiçi alışveriş sistemlerine aşina olanlar da Google alışveriş akışları oluştururken neredeyse hiç sorun yaşamamaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir