Google Performans Planlayıcı Nedir?

 

Yeni performans planlayıcı, Mayıs 2019’dan beri Google Ads reklamverenlerinin kullanımına sunulmuştur. Performans planlayıcı, halihazırda mevcut planlama araçları anahtar kelime planlayıcısını, erişim planlayıcısını ve reklam önizleme ve teşhisini tamamlar. Google performans planlayıcı, diğer şeylerin yanı sıra bütçe değişikliklerinin etkisini önceden belirlemek için Google Ads kampanyaları için performans tahminleri yapan bir araçtır. Araç ayrıca kampanyalarda öngörülen gelişmeleri gösterir ve böylece gelecekteki performansın daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, önerilen teklifleri ve tahminleri birkaç tıklamayla doğrudan kendi kampanyalarınıza uygulama seçeneği sunulur.

 

Performans planlayıcısını kullanmak için gereksinimler

Performans planlayıcıya erişmek için önce Google Ads’e erişiminizin olması gerekir. Ek olarak, aletin aktif kullanımı için aşağıdaki gereksinimler karşılanmalıdır:

  • Kampanyalar 72 saattir etkinleştirilmiş olmalıdır
  • Son 7 gün içinde en az 3 tıklama ve 1 dönüşüm almış olmalısınız
  • Teklif stratejisini “manuel TBM”, “genişletilmiş TBM”, “EBM”, “tıklamaları en üst düzeye çıkar” veya “dönüşümleri en üst düzeye çıkar” tanımlamış olmalısınız

Kampanyalarınız bu gereksinimleri karşılıyorsa, hemen başlayabilirsiniz.

 

Performans planlayıcıya başlarken

İlk önce tahminlerini görmek istediğiniz kampanyayı seçin. Sonraki adımda tahmin periyodunu ve ölçülen değeri seçebilirsiniz. Ölçülen değer daha sonra bütçede bir değişikliğin neden olabileceği değişikliği açıkça gösterir. Örneğin, “Dönüşümler” metriğini seçerseniz, dönüşüm sayısının alternatif bir bütçeyle nasıl değişebileceğini görebilirsiniz. Ayrıca isteğe bağlı olarak bir hedefi de kaydedebilirsiniz. Şu anda 100 sayısı gibi sabit bir değerle ayarlayabileceğiniz hedefler olarak dönüşümler, giderler ve ortalama EBM seçilebilir. Bir hedef seçmek, belirli bir süre içinde belirlediğiniz hedefe ulaşmak için ne kadar harcama bekleyebileceğinizi görme fırsatı verir.

 

Bir planın oluşturulması

 

 

 

 

 

 

 

 

Ortada artı işareti bulunan mavi daire sembolüne tıklayarak yeni bir plan oluşturabilirsiniz.

Bunu yapmak için, önce değişiklikleri tahmin etmek istediğiniz kampanyayı seçin. Ardından, aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterildiği gibi, tahmin süresini, ölçülen değeri ve isteğe bağlı olarak bir hedefi girin.

Bir plan oluşturduktan sonra, gösterilen çizimi alacaksınız. Bu, 6320 Euro harcarsanız, belirtilen dönemde “100 dönüşüm” hedefine ulaşabileceğinizi gösterir. Bu hedefe, 63,18 € tutarında bir ortalama EBM (edinme başına maliyet) ile ulaşırsınız. Mavi noktayı hareket ettirerek daha fazla veya daha az dönüşüm için maliyetler kolayca ayarlanabilir.

 

Google performans planlayıcısının karşılaştırmalı özeti

Karşılaştırmaya genel bakışta, basit ve hızlı bir genel bakış sağlamak için cari harcama ve dönüşümler optimize edilmiş spesifikasyonlarla karşılaştırılır.

 

 

Sonuç

Performans planlayıcı, tahminlerinde milyonlarca arama sorgusunu hesaba katar ve mümkün olduğunca doğru tahminler yapabilmek için makine öğrenimi ile çalışır. Planlayıcıyı kullanarak, reklamverenler, kendi rakamlarından elde edilebilecek bağımsız tahminlerden çok daha fazla veriye sahip olurlar. Ayrıca mevsimsel dalgalanmalar ve resmi tatiller de dikkate alınır. Bunlar, aracın lehine konuşan gerçeklerdir, ancak yalnızca planlayıcıya güvenmemelisiniz, aynı zamanda kendi bireysel karar alma kriterlerinizi bütçe planlamasına dahil etmelisiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir