Dijital Pazarlama Uzmanı Kimdir?

 

Geleneksel reklamcılık artık eskisi kadar etkili değil. Şirketler artık tüketicilere anlamlı içerik sağlamalı ve çevrimiçi ortamda hızlı ve kolay bir şekilde bulunmalarına izin vermelidir. Dijital pazarlama uzmanı, bir hedef pazarı belirlemek, marka imajı oluşturmak ve internet ve dijital teknolojiler için bir pazarlama kampanyası oluşturmak ve sürdürmek için bir şirketin pazarlama ekibiyle birlikte çalışan kişidir.

Pazarlama uzmanları, arama motoru optimizasyonu (SEO), ücretli arama (PPC), görüntülü medya, sosyal medya ve alışveriş beslemeleri gibi belirli alanlarda uzmanlaşmayı seçebilirler. Ek olarak, daha genel bir dijital pazarlama uzmanlığına sahip olabilirler ve yine de bir dijital pazarlama uzmanı olarak anılabilirler.

 

 

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

 

Dijital pazarlama uzmanı rolü, bir pazarlama profesyoneli ile benzer amaç ve hedeflere sahiptir – marka bilinirliğini artırmak, şirket ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak ve potansiyel müşterileri dönüşüme yönlendirmek. Daha geleneksel pazarlama kanallarını kullanmanın aksine, dijital pazarlamacılar uygun teknoloji platformları aracılığıyla etkili bir şekilde iletişim kurarlar.

Dijital pazarlama uzmanları, çevrimiçi olarak etkili pazarlama kampanyaları başlatmak ve iş hedeflerini başarılı pazarlama kampanyalarına dönüştürmek için çalışır. Tüketici pazarının ihtiyaçlarını değerlendirmede ustadırlar ve tüketici eğilimleri ve talepleri hakkında bilgiyi nasıl ve nerede elde edeceklerini anlayacaklardır.

Dijital pazarlama uzmanları, bir şirketin ürününü çevrimiçi pazarlamada kullanılan stratejiyi geliştirmekten sorumludur. Bu, şirketlerinin mesajını yaymak için çeşitli çevrimiçi promosyonlar ve e-posta kampanyaları bir araya getirilerek ve ayrıca İnternet yoluyla müşterilere ulaşmanın diğer yollarını keşfetmek için tüketici araştırması yapılarak yapılır.

 

Digital Marketing Specialist | Online Marketing Services — Aron Web Solutions | by Aron Web Solutions | Medium

 

Dijital pazarlama uzmanı olmak için gereken temel becerilerin listesi:

  • Pazarlamanın temellerini bilmek
  • Nasıl planlanacağını bilmek ve zamanı yönetme becerisine sahip olmak
  • Yaratıcı ve iyi sunum becerilerine sahip olmak
  • Pazarlamanın temel alanlarında bilgi (SEO, sosyal medya, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, PPC ve SEM)
  • Bir pazarlama stratejisinin nasıl planlanacağını, oluşturulacağını ve uygulanacağını bilin
  • Mevcut temel ölçüm araçlarını anlayın
  • Sosyal varlığı geliştirmek ve markaları etkin bir şekilde savunmak
  • Pazarlama trendlerinden ve haberlerinden haberdar olun, ör. Google güncellemeleri ve algoritmalardaki değişiklikler

 

Bir Dijital Pazarlama Uzmanının çalışma yeri nasıldır?

Dijital pazarlama uzmanları bir ajans için, şirket içi bir ekiple çalışmayı veya kendi şirketlerini kurmayı seçebilirler. Bu kişiler, diğer seçeneklerin yanı sıra dijital satış yöneticileri, İnternet pazarlama uzmanları, arama motoru optimizasyonu (SEO) pazarlama uzmanları veya dijital pazarlama direktörleri olarak çalışabilir.

 

Digital marketing transformation: a revolution of strategy and execution

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir